سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در حالی به‌طور همزمان در ایران، سوریه، روسیه و هفت کشور دیگر برگزار می‌شود که خبرها حاکی از احتمال حضور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در تهران برای شرکت در این رویداد سینمایی است.
کد خبر: ۷۱۱۳۴۴

به گزارش جام‌جم، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت چند سالی است باتوجه به موج جدید بیداری اسلامی در منطقه به‌مهم‌ترین پایگاه فیلم‌هایی با موضوع مقاومت در کشورهای همجوار و اساسا هرنوع مقابله و دفاع دربرابر زورگویی در سراسر دنیا تبدیل شده است.

نقش موثر و پررنگ این رویداد فرهنگی و هنری باعث شده شخصیت‌های سیاسی کشورهای اسلامی درگیر مقاومت نیز توجه و علاقه ویژه‌ای به آن داشته باشند و پیگیر فیلم‌ها و مسائل مختلف آن باشند. مسئولان جشنواره نیز همواره سعی کرده‌اند در تعاملی دوسویه از شخصیت‌های تاثیرگذار برای حضور در این رویداد سینمایی بین‌المللی دعوت کنند. دعوت از سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به عنوان دو چهره سیاسی که از سردمداران مبارزه و مقاومت هستند، تازه ترین اقدام در این زمینه است.

مدیر روابط‌عمومی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت درهمین خصوص به جام‌جم گفت: وجود پررنگ بخش‌های عماد مغنیه و فیلم‌هایی در خصوص گروه‌های تکفیری در مسابقه بین‌المللی جشنواره امسال مقاومت باعث شده چند رسانه صهیونیستی مثل هاآرتص به این موضوع واکنش نشان دهند و با حساسیت زیادی درباره آن اظهارنظر کنند.

یزدان عشیری افزود: باتوجه به همین حساسیت و نقش موثر این رویداد تشریفات بخش بین‌الملل جشنواره تصمیم گرفت از تعدادی از چهره‌های فرهنگی و سیاسی کشورهای درگیر مقاومت از جمله عده‌ای از مسئولان حزب‌الله لبنان و تعدادی از مسئولان دولت سوریه برای حضور در تهران در زمان برگزاری جشنواره دعوت کند. اما دعوت از دبیرکل حزب‌الله لبنان و رئیس جمهور سوریه مستقیما از طرف خود جشنواره نبوده، بلکه احتمالا از طریق سازمان بسیج مستضعفان و بخش بین‌الملل بنیاد روایت صورت گرفته است. به هرحال چنین دعوت‌هایی مطابق عرف است و هرساله از چهره‌هایی اینچنینی برای حضور در جشنواره دعوت می‌شود.

او ضمن محمتل خواندن حضور سیدحسن نصرالله و بشار اسد در تهران، تحقق این موضوع را مثبت و موثر ارزیابی کرد و گفت: این دو از پرچم‌داران مقاومت در منطقه و جهان اسلام هستند. هم مردم لبنان و هم مردم سوریه از قربانیان ستیزه‌جویان و تروریست‌های رژیم صهیونیستی، تکفیری و سلفی هستند و بدترین جنایات در حق آنها شده است. حضور احتمالی این دو شخصیت در یک جشنواره بین‌المللی که با رویکرد مقاومت برگزار می‌شود، می‌تواند بازخوردهای منطقه‌ای و جهانی خوبی داشته باشد و به مبارزان علیه نظام سلطه و استکبار دنیا انگیزه زیادی بدهد.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره سینمای ایران و سینمای بین‌الملل در قالب بخش‌های مختلف فیلم‌های سینمایی، سینمایی ویدئویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران، نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس از سی و یکم شهریور تا پنجم مهرماه به طور همزمان در ایران و ده کشور جهان برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها