معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از تنظیم آیین‌نامه مشترک با وزارت نیرو برای برخورد با منابع آلاینده آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی خبر داد.
کد خبر: ۷۰۸۸۶۷

معصومه ابتکار افزود: اکنون نیز ادارات کل استان‌ها با مسببان آلودگی آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی برخورد می‌‌کنند، اما این آیین‌نامه تاثیرات بیشتری در جهت مبارزه با آلاینده‌ها و منابع آلودگی خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، ابتکار عنوان کرد: مسئولیت کنترل آب شرب تهران بر عهده وزارت بهداشت است، ولی در زمانی که این موضوع در شورا بررسی شد اطلاعاتی که به دست آوردیم این بود که آب شرب تهران بدون هیچگونه آلودگی میکروبی است و تقریبا از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و استانداردهای وزارت نیرو و وزارت بهداشت نیز این موضوع را تائید می‌کند، البته سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این موضوع مسئولیت نظارت کلان دارد. وی بااشاره به جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی به عنوان یکی از مواد قانونی برنامه پنجم توسعه که در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: سازمان، گزارش مفصلی در شورای‌عالی محیط‌زیست در این باره ارائه کرده و اکنون نیز پیگیری‌های جدی انجام می‌شود.

برخورد با سیرک‌ها اولویت محیط‌زیست نیست

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین در مورد موضوع سیرک‌ها گفت: اکنون سیرک تنها مشکل سازمان حفاظت محیط‌زیست نیست و در جایی که بسیاری از گونه‌های حیات وحش طبیعی ایران در حال از بین رفتن هستند سازمان حفاظت محیط‌زیست بیشتر از این وقت و انرژی خود را صرف مقوله سیرک‌ها نخواهد کرد. معصومه ابتکار با بیان این‌که اجازه نمی‌دهیم در سیرک‌ها از حیات وحش سوءاستفاده شود، افزود: این‌که برخی از طرفداران حیات‌وحش تصور می‌کنند ظرف یکی دو ماه می‌توانیم اعلام کنیم که فعالیت‌های تمام سیرک‌ها تعطیل است، اشتباه است، چون چنین چیزی امکان ندارد و تعطیلی سیرک‌ها زمان می‌برد.

افزون بر این برای برپایی سیرک‌ها همچنان در کشور تقاضا وجود دارد و از سوی دیگر امکان نگهداری این همه گونه که قابل بازگشت به طبیعت هم نیستند در هیچ جای کشور وجود ندارد. به گزارش مهر، ابتکار اظهار کرد: ما هم دلمان نمی‌خواهد در سیرک‌ها از حیات وحش سوء‌استفاده شود، اما فعلا فقط با اعمال قوانین سختگیرانه می‌توانیم تا حدودی فعالیت این اماکن را کنترل کنیم. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان این‌که گونه‌های موجود در سیرک‌ها گونه‌های وارداتی هستند، ادامه داد: بسیاری از آنها قابل بازگشت به طبیعت نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها