استاندارد استفاده از ظرفیت پست ها 70 تا 80 درصد است

برق تهران خاموشی برنامه‌ریزی شده ندارد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره خاموشی برنامه‌ریزی شده در کشور گفت: تاکنون هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده ناشی از کمبود انرژی در تهران اعمال نشده است و درصورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی، خاموشی با برنامه نخواهیم داشت.
کد خبر: ۶۹۷۷۷۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، سیدمحمد هاشمی افزود: از پاییز سال گذشته برای گذر از تابستان، برنامه‌ریزی‌های لازم و برنامه‌های فنی و مهندسی مانند افزایش تعداد خطوط، تقویت و توسعه پست‌ها و اجرای مانورهای مختلف انجام شده است.

هاشمی با بیان این‌که مهندسی شبکه بر اساس قدرت قراردادی مشترکان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: متاسفانه برخی مشترکان با تغییر خودسرانه فیوز موجب به وجود آمدن مشکلات و آسیب دیدن تجهیزات می‌شوند که ترمیم این آسیب‌ها به مدت زمانی هر چند اندک نیاز دارد و موجب می‌شود که مردم از نعمت برق محروم شوند.

وی ادامه داد: استاندارد استفاده از ظرفیت پست‌ها 70 تا 80 درصد بوده و توسعه و تقویت پست‌ها بر این اساس صورت گرفته است و اگر مصرف برق بی‌رویه باشد و اضافه بار به تجهیزات برق تحمیل شود، امکان خلل در شبکه و آسیب دیدن تجهیزات وجود دارد.وی با تشبیه کابل برق به لوله‌های آب گفت: همان طور که لوله‌های آب ظرفیتی برای انتقال دارند، خطوط انتقال برق نیز تا حد مشخصی قادر به انتقال انرژی الکتریکی و درصورت افزایش بار، امکان آسیب دیدن و حتی ذوب آنها وجود دارد.

مدیر عامل توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار کرد: براساس مذاکره‌های صورت گرفته با صاحبان صنایع، برخی صنایع برنامه تعمیر خود را به فصل تابستان منتقل کرده و برخی نیز دیزل ژنراتورهای خود را به منظور کمک به شبکه سراسری وارد مدار می‌کنند که برای این گونه از صنایع هم مشوق‌های خوبی درنظر گرفته شده است.

سیدمحمد هاشمی با بیان این‌که ساعت‌های اوج مصرف برق در تهران در روز 11 تا 15 و در شب 21 تا 23 است، اظهار کرد: از 11 تا 15 ساعت کار اداری نیز می باشد که با توجه به سهم 625 مگاواتی اداره‌ها در مصرف برق تهران بزرگ، صرفه‌جویی صد مگاواتی کمک بسیاری به صنعت برق می‌کند که نخستین اقدام نیز در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها