ماهانه 75 اتوبوس وارد چرخه فرسودگی می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به این‌که ماهانه 75 اتوبوس از چرخه حمل و ‌نقل شهری خارج و وارد ناوگان فرسوده اتوبوسرانی می‌شود، تاکید کرد: باید برای فرسودگی اتوبوس‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.
کد خبر: ۶۹۷۲۹۲
ماهانه 75 اتوبوس وارد چرخه فرسودگی می‌شود

پیمان سنندجی درباره آخرین وضع اتوبوس‌های فرسوده به ایسنا گفت: براساس مصوبه باید اتوبوس فرسوده بعد از هشت سال از رده خارج شود و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند، اما اکنون این روند وجود ندارد.

وی افزود: دو راه برای نوسازی ناوگان وجود دارد؛ یکی این‌که دولت نسبت به خریداری اتوبوس اقدام کند و با یارانه اتوبوس را تحویل اتوبوسرانی دهد و آنها هم براساس نرخ مصوب مشغول به کار شوند. راه دوم این است که شهرداری خود اتوبوس را خریداری کند که اکنون عمدتا شیوه دوم اتفاق می‌افتد.

سنندجی با اعلام این‌که شهرداری، سال گذشته هزار دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری کرده است، گفت: خرید 450 دستگاه دیگر در دستور کار است که اکنون 200 دستگاه مرحله نهایی خرید را سپری می‌کنند و 250 دستگاه دیگر تا پایان سال وارد اتوبوسرانی می‌شوند.

وی با بیان این‌که اکنون فقط اتوبوس‌های خرید شهرداری تهران وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود، گفت: 2000 دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که باید برای جایگزینی آنها چاره‌اندیشی شود.

سنندجی درباره واردات اتوبوس‌های سه‌کابین تصریح کرد: سال گذشته یک دستگاه اتوبوس سه‌کابین هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی کردیم که اگر معابر شهر تهران این امکان را بدهد و ظرفیت لازم را داشته باشد، برای خطوط BRT می‌توانیم اتوبوس‌های سه‌کابین را داشته باشیم، اما اتوبوس‌های دوکابین هم کارایی دارد و هم مردم راضی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها