وزیر صنعت، معدن و تجارت در شانزدهمین نشست شورای سیاستگذاری خودرو بر جلوگیری خودروسازان از ورود قطعات بی‌کیفیت به این صنعت تاکید کرد.
کد خبر: ۶۹۱۹۳۳

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به این‌که در این نشست، گزارش کاملی درباره عملکرد و اهداف کیفی صنعت خودرو ارائه شد، گفت: این گزارش که براساس نظرسنجی مستقیم از خریداران خودرو صورت گرفته، به مباحثی چون کیفیت فروش، خدمات پس از فروش، کیفیت محصول، تعداد ایرادهای اعلام شده توسط خریداران و رتبه‌بندی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش اشاره دارد.

ساسان قربانی افزود: شاخص‌های توسعه و کیفیت محصول، فرآیندهای فروش و خدمات پس از فروش و پایش رضایتمندی مصرف‌کننده از جمله عواملی است که باید مورد توجه خودروسازان قرار گیرد.به گفته وی، در ادامه این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده خودروسازان از قطعات با کیفیت داخلی تصریح کرد: باید از ورود قطعات بی‌کیفیت خارجی در صنعت خودروسازی جلوگیری کرد و فرهنگ پاسخگویی به مشتری را به عنوان الگوی رفتاری در جامعه رواج داد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران هم در این جلسه با اشاره به این‌که تکمیل آزمایشگاه‌های مربوط به تست خودرو و قطعات در برنامه‌های این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: تجدیدنظر در استانداردها و به‌روزرسانی آنها در حال انجام است.

امسال 50 میلیارد دلار کالای غیرنفتی صادر می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در همایش توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهر قدس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، امسال 50 میلیارد دلار کالای غیرنفتی صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت‌زاده افزود: با اقدامات صورت گرفته در چند ماه اخیر در اغلب زمینه‌ها شاخص‌های تولیدی افزایش و رشد یافته‌ است. وی تاکید کرد: با توجه به هدف‌گیری و برنامه‌های اتخاذ شده تا انتهای سال 95، بخش صنعت در زمینه تامین و درآمد ارزی خودکفا خواهد شد و حتی به بخش‌های دیگر نیز کمک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها