100 گرم پودر یک تن ماست می‌دهد

تولید ماده اولیه لبنیات در ایران

محققان ایرانی موفق به ساخت پودرهای تولیدکننده لبنیات در کشور شدند که به زودی در اختیار شرکت های تولید کننده لبنیات قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۸۹۷۵۵
تولید ماده اولیه لبنیات در ایران

روح الله بهشتی، کارشناس فرمولاسیون تولید استارترهای لبنی گفت: پودرهای استارتر لبنیات، پودرهایی هستند که در زمینه تولید فرآورده های زیستی مورد نیاز صنایع تخمیری در صنعت لبنیات مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در خصوص استاترها توضیح داد: استارترهای لبنی باکتری های «لو» فریز شده و غلیظ شده هستند که کار مایه ماست را انجام می دهند، ولی باکتری ها به صورت جداگانه خشک و مورد انجماد قرار می گیرند تا مدت ماندگاریشان بالا رود و به این صورت استارترهای لبنیات به صورت پودر تولید می شوند.

بهشتی افزود: دستیابی به تولید استارترهای ماست، دوغ، پنیر و دیگر محصولات تخمیری لبنی و ورود بازار از اهداف مهم ما در دانشگاه صنعتی شریف بوده است تا بتوان با تولید استارتر از واردات آن به کشور جلوگیری کنیم.

این کارشناس فرمولاسیون تولید استارترهای لبنی گفت: هر پنجاه تا صد گرم از پودرهای استارتر مایه لبنی، یک تا دو تن ماست تولید می کند.

وی با بیان اینکه تولید استارترها تمام مراحل آزمایشگاهی خود را طی کرده است، افزود: تا کنون استارتر لبنیات از محصولات وارداتی کشور بوده و هست که با تولید استارتر در آینده ای نزدیک در کشور می توانیم از صرفه جویی ارزی بالایی بهره مند شویم.

بهشتی افزود: مراحل تحقیقات و تولید استار ترها توسط جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، برای رسیدن به خود کفایی در کشور صورت گرفته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها