با اعلام نامزدهای جایزه رنودو

زنگ جوایز ادبی فرانسه به صدا درآمد

کرکاس مدیا در ایالت تگزاس آمریکا، اعلام کرد یک جایزه ادبی 50 هزار دلاری به ادبیات انگلیسی زبان می دهد.
کد خبر: ۶۸۲۸۴۹
«کرکاس» به فهرست جوایز ادبیات انگلیسی اضافه شد

در حالی که بریتانیایی‌ها برای جایزه بوکر 83 هزار دلار (50 هزار پوند) جایزه می‌دهند و جایزه داستانی فولیو نیز 66 هزار دلار ارزش دارد، شاعران آمریکایی نیز جوایز پرارزشی داشته اند که جایزه کینگزلی تافتس به ارزش 100 هزار دلار و جایزه راث لیلی برای شعر آن هم به ارزش 100 هزار دلار از بزرگترین آنها هستند.

نویسندگان انگلیسی زبان سراسر جهان نیز می توانند در هر ژانری که می‌نویسند، چشم به دریافت جایزه 150 هزار دلاری «ویندام-کمپل» داشته باشند که از سوی کتابخانه «بینکی ییل» اهدا می شود.

اکنون یک جایزه بزرگ دیگر به جوایز ادبی انگلیسی زبان افزوده شده و آن جایزه ادبی کرکاس است که به ارزش 50 هزار دلار برای اولین بار امسال اهدا می شود.

این جایزه ادبی قرار است هر سال در سه بخش داستان، کتاب غیرداستانی و ادبیات نوجوانان اهدا شود.

امسال این جایزه در میان کتاب هایی دست به انتخاب می زند که در فاصله اول اکتبر 2013 تا 30 سپتامبر 2014 منتشر شده باشند.

این جایزه را کرکاس مدیا اهدا می کند که یک کمپانی ادبی نقد کتاب است و به همین دلیل همه کتاب هایی که نقد مثبتی بر آنها در این کمپانی نوشته شده باشد، خود به خود وارد این رقابت می شوند.

اهدای این جایزه در عین حال موفقیت بزرگی برای این سایت است که پنج سال پیش بسیار در فشار قرار گرفته بود و تصور می‌کرد که کار نقد کتاب را باید به تمامی کنار بگذارد.

این کمپانی که سال 1933 تاسیس شده سالانه حدود 5000 نقد کتاب منتشر و با این کار به انتشار کتاب کمک می کند.

این کمپانی یکی از منابع کتابداران و کتابفروشان است و به ارزش گذاری برای کتاب‌های در دست چاپ یا منتشر شده می پردازد.

با این حال روزهای سخت اقتصادی سال 2009 به این کمپانی نیز فشار زیادی وارد کرد ، هرچند اکنون به نظر می رسد کاملا این بحران را پشت سر گذاشته باشند.

این جایزه در مرحله اول شش نامزد در هر یک از سه بخش خود معرفی می کند. فهرست نهایی 30 سپتامبر اعلام می شود و اولین برندگان سه گانه این جایزه در مراسمی که در تاریخ 20 اکتبر در فستیوال کتاب تگزاس برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها