دردهای مفصلی از جمله عارضه هایی است که اغلب افراد در سراسر دنیا با آن درگیر هستند و از آن رنج می برند، اما حملات دردناک این عارضه در حین خواب در بسیاری از موارد مانع از بهره مندی از خوابی آرام و راحت در مبتلایان به دردهای مفصلی می شود که این حالت به ویژه در افرادی که از آرتروزهای زانو و یا گردن رنج می برند، مشهودتر است.
کد خبر: ۶۸۲۴۹۳
متخصصان: درد مفصلی دارید؟ طاقباز بخوابید

جام جم سرا: به گفته دکتر امیرالدین خطیبی، خوابیدن به صورت طاق باز در افرادی که از دردهای مفصلی و به ویژه آرتروزها رنج می برند، منجر به کاهش درد می شود.

وی با تاکید بر اینکه در بیش از 50 درصد از موارد آرتروزها با بروز التهاب کیسه های مفصلی همراه می شود، تصریح کرد: در این حالت افزایش فشار بر روی کیسه‌های مفصلی در بافت‌های داخلی و پشت زانو موسوم به پنجه قافی که به طور طبیعی در بدن انسان هستند، با ایجاد اختلال در عملکرد این کیسه ها منجر به التهاب و دردهای تهاجمی ناشی از آن می شود که در صورتی که این دردها در نواحی زانو باشد، قراردادن بالشتک های کوچک در پشت زانو به هنگام خواب و البته طاق باز خوابیدن، مانع از بروز درد در حین خوابیدن می شود.
به نقل از باشگاه خبرنگاران، این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله همچنین گفت: طاق باز خوابیدن در کسانی که از دردهای مفصلی با منشاء دیسکوپاتی نیز رنج می برند، بسیار موثر است و در قسمت زانو نیز در صورتی که افراد دچار آرتروز شدید باشند، قراردادن یک بالش نرم لابلای 2 زانو و به پهلو خوابیدن بسیار کمک کننده است.
این متخصص طب ورزشی در ادامه در خصوص عوامل مستعدکننده آرتروزها در سنین پایین، دو زانو نشستن و ایجاد فشار بر زانوها، تکیه دادن آرنج به زمین به ویژه در دانشجویان به هنگام درس خواندن را از مهمترین این علت ها در بروز این عارضه و نیز ایجاد التهاب کیسه های مفصلی که حاوی مایع های تاندونی هستند، برشمرد.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها