رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات دارای منطقی است و جمهوری اسلامی ایران نیز مطابق مقررات بین المللی با گروه 1+5 مذاکره می کند، خطاب به غربی ها، گفت: شما حق ندارید در مذاکرات مقررات جدیدی وضع کنید.
کد خبر: ۶۸۰۰۷۳
غربی ها حق ندارند در مذاکرات مقررات جدیدی وضع کنند

«علی لاریجانی» روز دوشنبه در مراسم اعیاد شعبانیه که با حضور کارکنان یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: مصافی که در زمینه مساله هسته ای ایران و مسایل دیگر با غرب وجود دارد، امر واقعی است که این مصاف با لبخند قابل حل نیست و تاکتیک های آن را باید شناخت.

وی با بیان این که در مساله هسته ای هدف گذاری آنها کاملا روشن است، افزود: چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا گفت که هدف ما این است که ایران را از فناوری هسته ای دور کنیم، هدف آنها این است، اما اشتباه می کنند چرا که ایران دستاوردهای هسته ای را با کمک آنها کسب نکرده که بگویند ترمز کار را می کشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستاوردهای هسته ای با مجاهدت متخصصان داخلی کسب شده و این شما نیستید که باید فرمان دهید بلکه این ملت ایران است که راه خود را تشخیص می دهد.

لاریجانی تصریح کرد که ما از مذاکرات استقبال می کنیم و هیچ وقت مذاکرات را ترک نکرده ایم بلکه آنها بودند که مذاکره می کردند و بعد پشت صحنه کاری دیگر انجام می دادند تا مذاکرات لغو شود.

وی انجام مذاکرات را دارای منطق دانست و گفت: منطق مذاکره این است که ایران مطابق مقررات بین المللی کارهای خود را انجام دهد و شما حق ندارید مقررات جدیدی وضع کنید.

رییس مجلس نهم خاطرنشان کرد: مذاکرات مسیر خود را طی می کند اما باید دارای پایه های منطقی باشد که هم مذاکره کنندگان با همین اسلوب کار را پیش ببرند و هم این که مورد حمایت باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما از مذاکرات با منطق که از دستاوردهای ملی صیانت کند، حمایت می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت همگرایی داخلی، اظهارداشت: البته اختلاف نظرهای داخلی وجود دارد که می تواند برای کشور مبارک باشد چرا که در حالت ایستا رشد ایجاد نمی شود اگر اختلاف نظر براساس مبانی درست باشد، باعث ترقی می شود اما نباید اختلاف نظر، خصومت و فرسایش ایجاد کند.

وی ادامه داد: مساله اصلی ما در زمینه فرهنگ این است که دشمن دنبال رفتارهای تساهلی هستند تا مردم را از حقیقت اسلام دور کنند و در این راه از ابزارهای مختلف استفاده می کنند.

رییس مجلس با بیان این که فرهنگ، اقتصاد و سیاست سه کانون مهم هستند، گفت: ما باید این اهداف را جلو ببریم که این نیازمند رفتار سنجیده تمرکز ذهن ها روی مسایل اصلی است.

لاریجانی تصریح کرد: پشتیبانی سیاسی قوی در کشور باید با ایجاد شرایط رقابتی و کم کردن حاشیه ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: اختلاف رای در یک بستر عقلایی باعث رشد و رونق می شود اما نباید مسایل امنیتی را فراموش کرد. از طریق تامین امنیت است که زمینه های رشد در یک کشور فراهم می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی از وظایف سپاه پاسداران را تامین امنیت کشور دانست و گفت: همان طور که در هر مقطعی مشکل حادی به وجود می آمد، سپاه وارد می شد و انصافا هم موفق بود امروز هم سپاه چشم بینای نظام است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با تسلط بر مسایل باید شگردهای حریف را درک کند تا مشکلات کشور رفع شود.

وی همچنین گفت: نهایت مسیری که جمهوری اسلامی ایران طی می کند ترقی و تکامل است البته در همین راه مشکلاتی هم وجود دارد ولی حرکت تکاملی انقلاب کاملا مکشوف است و نباید مایوس شد.

رییس مجلس یادآور شد: مقایسه مقاطع 10 ساله تاریخ انقلاب نشان دهنده پیشرفت در عرصه کشور است و حتی در زمینه های اقتصادی پیشرفت هایی داریم که غیرقابل انکار است اما در برخی زمینه ها هم ضعف وجود دارد.

لاریجانی با تاکید بر این که در عرصه اقتصادی باید دقیق تر عمل می شد، گفت: امروز با توجه به مشکلات داخلی و فشارهای بیرونی در دوره گذار حرکت می کنیم که باید آن را بشناسیم.

وی با یادآوری جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و پیشرفت های علمی، فناوری و همچنین تامین امنیت ایران با توجه به این مسایل است که حریف می گوید ما دست به تیر نمی بریم و این به خاطر قدرت سپاه پاسداران است.

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: سپاه پاسداران نه تنها عامل امنیت ایران بلکه عامل امنیت منطقه است، این نیرو تبدیل به قدرت برتری شده که از امنیت منطقه صیانت می کند.

لاریجانی ادامه داد: باید درک درستی از حرکت تکاملی انقلاب اسلامی داشت و خود را برای تداوم این حرکت آماده کنیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها