درباره سطح سوار سوپراستارها چه می دانید؟

بی سوادهایی به نام مسی و رونالدو

باورتان می شود که فوق ستاره های فوتبال دنیا سطح سواد بسیار پایینی دارند؟ صحبت از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی است که در فوتبال دنیا نظیرشان پیدا نمی شود.
کد خبر: ۶۷۶۵۷۴
بی سوادهایی به نام مسی و رونالدو

سایت جام جم ورزشی - لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا که چهار بار عنوان مرد سال فوتبال دنیا را از آن خود کرده پنج کلاس بیشتر درس نخوانده است .

شواهد حاکی از آن است که مسی از سال پنجم ابتدایی دیگر به مدرسه نرفته و اگر هم درس خوانده به صورت متفرقه بوده است. وارد شدن به دنیای فوتبال و البته علاقه مند نبودن به درس خواندن علت این اتفاق بوده است.

رقیب دیرینه مسی یعنی کریستیانو رونالدو حتی اوضاع بدتری دارد. این پرتغالی تکنیکی هرگز به مدرسه رفتن علاقه مند نبوده و پیش از آنکه به طور جدی کار خود را در فوتبال شروع کند نیز ترک تحصیل کرده بود. دلیل اصلی ترک تحصیل او اوضاع نابسامان خانوادگی و دائم الخمر بودن پدرش عنوان شده است.

برخی از اخبار دیگر درباره مرد سال فوتبال جهان در سال 2013 حاکی از آن است که او سواد چندانی ندارد و خوزه مورینیو سرمربی کنونی چلسی پیش از این به تمسخر به این موضوع اشاره کرده بود. رونالدو یک نیمه بی سواد است که در خواندن متون بسیار مشکل دارد. او هم مانند مسی تنها تا مقطع ابتدایی به مدرسه رفته و مدرسه رفتنش از پنج سال تجاور نکرده هر چند برخی می گویند که میزان تحصیلات او از این هم پایین تر است.

سطح سواد پایین فوتبالیست ها موضوعی همه گیر در فوتبال دنیاست. رونالدو و مسی سرآمد فوتبالیست های موفقی محسوب می شوند که هرگز تمایلی به مدرسه رفتن و تحصیلات عالیه نداشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
هومن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
۰
۰
باورم نمیشه! جدی میگید؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
۰
۰
در دنیای سرمایه داری كنونی بی سوادهایی مثل این آقایان بایستی هزاران برابر از مهندس ها ، دكترها و پروفسورها و متخصص ها در آمد داشته باشند . فقط به این دلیل كه دنبال یك توپ گرد می دوند . بنده مهندس ارشد مملكت هستم و باید یك سال روی پروژه ای مدام كار كنم تا خرج خانواده تامین شود اما ....
علاقه مند به فوتبال ولی نه به حاشیه ها و بی عدالتی ها.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
زجمت كشیدن پول درآوردن! میخواستی تو هم زحمت بكشی اندازه مسی پول در بیاری!!! دلیل نمیشه چهار سواد درس خوندی و مهندس شدی همه چی اوكی باشه!!
یكی از اصلی ترین مشكلات ما ایرانی ها اینه كه فكر میكنیم فقط باید با درس خوندن همه كاره بشیم!!

نیازمندی ها