جلوگیری از ارجاع بی مورد اجساد به پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به طرح دادپزشک در پزشکی قانونی گفت: این طرح به منظور پیشگیری از ارجاع بی مورد اجساد به مراکز پزشکی قانونی در حال انجام است.
کد خبر: ۶۷۵۷۱۳
جلوگیری از ارجاع بی مورد اجساد به پزشکی قانونی

به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور احمدشجاعی امروز در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین همایش فصلی مدیران سازمان در شهرکرد، گفت: با اجرای طرح دادپزشک و به دنبال آن فراهم شدن آمار دقیق از علل فوت افراد،‌ دستگاه های برنامه ریز حوزه سلامت می توانند با دقت بیشتری در راستای تدوین و اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری ها اقدام کنند.

وی افزود: علیرغم افزایش مراجعات و خدمات پزشکی قانونی در سال گذشته نه تنها با افزایش نیرو مواجه نبودیم بلکه در مواردی کاهش نیرو نیز داشتیم اما در چنین شرایطی همکاران ما با تلاش مضاعف توانستند خدماتی مناسب به مردم ارائه و رضایت مراجعین را جلب کنند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه همکاران این سازمان با مراجعان متألمی مواجه هستند که در شرایط خاص روحی و روانی قرار دارند اظهار داشت: لازمه مواجهه و کار در چنین شرایطی انجام سریع و به موقع امور و برخورد مناسب با مراجعان است.

وی با بیان اینکه هر پرونده‌ای دو طرف دارد و در شرایطی که اظهار نظر انجام شده مطلوب یکی از طرفین نباشد ممکن است ابراز نارضایتی کند، افزود: نظرسنجی های انجام شده نشانگر رضایت ارباب رجوع از خدمات و اظهار نظرهای پزشکی قانونی است.

به گفته وی با وجود افزایش تعداد مراجعات، سرعت ارائه خدمات در پزشکی قانونی افزایش یافته و بر دقت و کیفیت نظرات و گواهی‌ها نیز افزوده شده است.

شجاعی ادامه داد: در سال گذشته با ابلاغ چارت تشکیلاتی که بعد از 20 سال از تشکیل سازمان تصویب شد،‌ بستر رفع مشکل نیروی انسانی فراهم شده است که امیدواریم با اختصاص مجوزهای لازم برای جذب نیرو مشکل در این بخش نیز مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در بعد فضای فیزیکی نیز سازمان از شرایط مطلوبی برخوردار نبود اما با تلاش‌های انجام شده طی سال‌های اخیر بسیاری از مراکز دارای ساختمان استاندار شدند و با وجود مشکلات پیش آمده در کشور هیچیک از پروژه‌های عمرانی سازمان در سال گذشته متوقف نشد.

وی در ادامه پایین بودن حقوق و مزایای پزشکان را از مشکلات عمده سازمان دانست و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد رویه مشخصی در کشور در امر پرداخت حقوق پزشکان این سازمان نیز با مشکلات کمتری در این بخش مواجه باشد.

شجاعی با اشاره به اولویت‌های پزشکی قانونی در سال جاری خاطرنشان کرد: در سال جاری سازمان در راستای اصلاح امور و افزایش کیفیت کارها و فرهنگ سازی در جهت خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان و پرهیز از شعارزدگی حرکت می‌کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص قانون مجازات اسلامی جدید تصریح کرد: در قانونی مجازات اسلامی جدید بالطبع با مباحث جدیدی مواجهیم که در مورد آنها نیازمند بررسی و نیز تعامل با قضات و سیستم قضایی خواهیم. نکته قابل توجه تلاش‌هایی است که برای فضاسازی در خصوص برخی از مواد قانونی قانون مجازات اسلامی جدید صورت گرفته تا آنجا که دغدغه‌های بی موردی در جامعه پزشکی ایجاد شود اما با اقدام به موقع رئیس محترم قوه قضاییه این دغدغه و ابهامات اصلاح و برطرف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها