رئیس قوه قضاییه کشورمان با اشاره به جنایات منافقین در ایران از همتای عراقی خود خواست که در چارچوب موافقت‌نامه استرداد مجرمان میان تهران و بغداد، اعضای گروهک تروریستی منافقین که در کشور عراق حضور دارند به ایران بازگردانده شوند تا به صورت عادلانه محاکمه شوند.
کد خبر: ۶۷۵۰۱۲

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیروز در دیدار مدحت محمود، رئیس قوه قضاییه کشور عراق افزود:‌ ما می‌دانیم که جمهوری عراق هم مشکلاتی در این زمینه داشته است. منافقین کسانی بودند که رئیس قضایی کشور ما یعنی شهید دکتر بهشتی و دادستان کل ما را ترور کردند. ما 17 هزار شهید ترور داریم. منافقین یک گروه تروریستی بودند که اعترافات آنها نیز موجود است و اگر محاکمه نشوند خلاف عدالت است.

آملی‌لاریجانی با اشاره به زندانی بودن برخی ایرانیان در عراق به جرم عبور غیرقانونی از مرز گفت: متاسفانه احکام شدیدی برای این افراد در نظر گرفته شده است؛ البته ما تخلف را قبول نداریم ولی تقاضا داریم که نیت و انگیزه این افراد که فقط زیارت بوده است در نظر گرفته شود.

رئیس قوه قضاییه عراق نیز در رابطه با موضوع منافقین خطاب به آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: نکته‌ای که به آن اشاره کردید جنبه‌های سیاسی دارد. دولت عراق با همکاری سازمان ملل اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهد تا مساله برطرف شود.

وی درباره زندانیان ایرانی در عراق اظهار کرد: ما خواستار در نظر گرفتن مجازات‌های خفیف‌تری نسبت به این افراد هستیم و در این زمینه با آقای طالبانی هم صحبت‌هایی داشتیم که ایشان هم خواستار این هستند که این افراد مورد عفو قرار گیرند تا زمینه بازگشت‌شان به کشور ایران فراهم شود.

آملی‌لاریجانی دیروز با رئیس و اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشورمان نیز باید دیدار و گفت‌وگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها