از ابتدای امسال تاکنون، 90 عملیات امدادی در سواحل کشور صورت گرفته که استان بوشهر بیشترین عملیات‌های امدادی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۶۷۴۳۷۸
پسر شاهد غرق شدن پدرش بود

گاهی اوقات بهترین لحظات زندگی انسان‌ها تبدیل به سرنوشتی می‌شود که هیچ برگی از آن را نمی‌توان تغییر داد. تعطیلات آخر هفته به همراه آرامشی که از کنار هم بودن به ارمغان می‌‌آورد و نقطه ای برای به هم رسیدن‌ها می‌شود، گاهی آغازگر جدایی‌هاست.

دریا؛ طرفداران خاصی برای بعضی مردم دارد؛ آنان که به دنبال آرامش ساحل و لذت با هم بودن هستند ولی ای کاش روایت ها وحکایت‌های روزهای گذشته‌ هموطنانشان تلنگری شود.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به 90 مورد عملیات دریایی ساحلی از ابتدای امسال گفت: از ابتدای سال 93 ، 111 نفر دچار حادثه در دریاها شدند که امدادگران به 108 نفر امدادرسانی و 45 نفررا از مرگ حتمی نجات دادند.

وی با اشاره به سواحل پرحادثه کشور، افزود: سواحل استان بوشهر با 32 مورد عملیات، ( گناوه 17 مورد و کنگان 8 مورد) اصفهان 12 مورد عملیات و سپس سیستان و بلوچستان با هشت مورد عملیات دریایی ساحلی سواحل پرحادثه امسال را تا امروز به خود اختصاص دادند.

مرادی پور در ادامه به عملیات دریایی – ساحلی روز گذشته ساحل کنگان اشاره کرد و گفت: ساعت 18 روز گذشته پدر و پسر بوشهری در ساحل کنگان، در آرامش دریا مشغول شنا کردن بودند که ناگهان دریا طوفانی و مواج می‌شود.

وی افزود: دقایقی بعد گرفتاری یک پدر 35 ساله و پسر شش ساله به ندای امداد اطلاع داده شد که به سرعت شش نیرو از پایگاه امدادی مستقر در ساحل کنگان به محل غریق اعزام شدند.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: امدادگران توانستند پس از هفت دقیقه عملیات جستجو و نجات پسر بچه را که از ساحل نیز دور شده بود نجات دهند اما پدر 35 ساله به علت ضربه سرش به اسکله دچار ترومای سر شده و در نهایت متاسفانه فوت کرد.

تراژدی سواحل همچنان ادامه دارد. تابستان نزدیک است و موج سفرها به مناطق ساحلی بیشتر و بیشتر می‌شود.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۰
خدا برا هیشكی این روزا را نیاره خیلی سخته بخدا خیلی
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۰
سلام
چرا وقتی میبینید بعضی از جاهای دریا خطرناكه از تابلو های بیشتری استفاده نمی كنید یا اینكه از حفاظ استفاده نمی كنید
همه این اتفاق ها به خاطر كم كاری شورا و دهیار كنگان است
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۰
واقعا خیلی سخته خصوصا واسه این پدر كه هنوز دختر شش ماهش رو ندیده
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
۰
۰
واقعا متاسفم
خداوند به خانواده اش صبر عطا كند وپشت وپناه دختر تویه راهیش باشه

نیازمندی ها