منابع خبری پاکستان گزارش دادند: وقوع دو زمین لرزه به بزرگی 4.5 و 4.6 در مقیاس درونی زمین (ریشتر) روز جمعه در ایالت سند در جنوب پاکستان دو کشته و 50 مصدوم برجای گذاشت.
کد خبر: ۶۷۱۷۹۶
2 کشته در زلزله پاکستان

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از سازمان زمین شناسی و لرزه نگاری این کشور اعلام کردند: اولین زمین لرزه به بزرگی 4.5 ریشتر امروز بخش های مختلفی از منطقه نواب شاه در ایالت سند را لرزاند.

کانون این زمین لرزه هشت کیلومتری جنوب منطقه داوور ایالت سند واقع در 16 کیلومتری شهر نواب شاه و عمق آن 14.7 کیلومتر در زمین عنوان شده است.

سازمان زمین شناسی و لرزه نگاری پاکستان همچنین کانون زمین لرزه دوم به قدرت 4.6 ریشتری را در 12 کیلومتری جنوب شرق شهر نواب شاه و در عمق 15 کیلومتری اعلام کرد.

رسانه های پاکستان گزارش دادند: این زمین لرزه ها ترس مردم و خروج آنان از خانه های خود و دفاتر را در شهرهای مختلف ایالت سند پاکستان به دنبال داشت.

در این گزارش به نقل از مقامات پلیس و مسوولان ستاد مبارزه با بحران طبیعی ایالت سند پاکستان آمده است؛ زمین لرزه منجر به تخریب واحدهای مسکونی در بخشهایی از شهر نواب شاه شده که دو نفر در این حوادث کشته و بیش از 50 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

مسوولان دولتی و مقامات ایالتی پاکستان وضعیت اضطراری در بیمارستانها و مراکز درمانی شهرهای این ایالت اعلام کرده و همچنین مراکز آموزشی نیز در شهر نواب شاه تعطیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها