رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به حمایت‌های آشکار اسرائیل از تروریست‌های مخالف دمشق، تاکید کرد: روند جنگ در سوریه به مرحله‌ای رسیده است که از این پس اوضاع به نفع ما رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۶۶۲۹۶۴

به گزارش ایسنا و به نقل ازشبکه دولتی سوریه، اسد افزود: اوضاع به نفع دمشق رقم می‌خورد و کفه ترازو به سود ما سنگین خواهد شد. وی گفت: جنگ هویتی و فرهنگی امروزه به یکی از خطرناک‌ترین انواع هجمه‌های استعمار علیه سوریه تبدیل شده است. رئیس‌جمهور سوریه عنوان کرد: اسرائیل نقش بسیار پررنگی در حمایت از گروهک‌های تروریستی دارد.

این اظهارات درحالی بیان می‌شود که منابع خبری سوریه می‌گویند ارتش این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی توانسته است اهداف جدیدی را از آنها پس بگیرد. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، ارتش این کشور در ادامه پیشروی‌های خود توانست کنترل شهرک معلولا و الصرخه در حومه دمشق را به دست گیرد. دیروز اعلام شد ارتش سوریه وارد معلولا شده است.

به گفته منبع مذکور، ارتش سوریه همچنین موفق شد تعداد زیادی از تروریست‌ها را که در این شهرک‌ها بمب و مین کار گذاشته بودند، به هلاکت رسانده و تعداد دیگری از آنها را تحت تعقیب قرار دهد. نیروهای مسلح سوریه همچنین خسارت‌های زیادی را به تروریست‌ها در حلب و ریف وارد کرده و خودروها و تجهیزات آنها را منهدم کردند. در یک خبر دیگر اعلام شد نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان کنترل کامل تپه «رأس‌الهوی» و منطقه حفاظت‌شده پرندگان و ارتفاعات شرقی مجاور دشت رنکوس در مناطق نزدیک به مرزهای مشترک بین سوریه و لبنان را به دست گرفتند و ۳۰ گذرگاه مرزی را در این منطقه بستند. به گزارش فارس و به نقل از روزنامه «الاخبار» لبنان، نیروهای ارتش سوریه در ادامه نبرد علیه افراد مسلح هم اکنون در دو جبهه «القلمون» و «غوطه شرقی» (در حومه‌ دمشق) می‌جنگند. برخی فرماندهان نظامی، تحولات سوریه، پیشروی‌های ارتش لبنان و ارتش سوریه در اتفاعات نزدیک به مرزهای مشترک با لبنان را «موفقیت بزرگ» توصیف کردند و گفتند این پیشروی‌ها علاوه بر بستن گذرگاه‌های موجود در آن منطقه، تاثیر چشمگیری در تسریع نبرد القلمون و پاکسازی این منطقه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها