رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها در سال جدید، نقشی است که آموزش و پرورش در قانون سنجش و پذیرش دانشجو دارد و براین اساس ظرف مدت پنج سال حداقل ۸۵ درصد داوطلبان براساس سوابق تحصیلی گزینش خواهند شد.
کد خبر: ۶۶۰۳۶۲
گزینش 85 درصد داوطلبان دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه‌ها و اولویت‌های کاری امسال افزود: اجرای این قانون بر عهده مرکز سنجش آموزش و پرورش است و باید امتحانات سه سال آخر دوره متوسطه را نهایی کنیم و بتدریج به این سمت پیش برویم و یکی از اولویت‌های اصلی‌ما نقش آموزش و پرورش در اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجوست.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: باید به سمت استانداردسازی هرچه بیشتر امتحانات نهایی و طراحی سؤال امتحانی پیش رویم که این نیز فرآیندهای خاص خودش را دارد که آموزش‌های لازم را در برنامه قرار دهیم و طراحان سؤال آموزش ببینند و با کیفیت بهتری طراحی سؤال را انجام دهیم.

عمادی به اولویت کاری دیگر امسال اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از اولویت‌ها که جزو برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش بوده و از مجلس رأی گرفته است و باید آن را در سال 93 انجام دهد طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در آموزش و پرورش است که برای این کار نیز کارگروه‌هایی تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها