مدیرکل محیط زیست استان تهران در گفت وگو با جام جم آنلاین:

تعطیلات زمستانی امسال اجرایی نمی شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از ارائه پیشنهاد تعطیلات ۷ یا ۸ روزه زمستانی در کشور برای مسافرت و گردشگری خانواده‌ها و افراد در نیمه بهمن ماه خبر داد.
کد خبر: ۶۶۰۱۳۶

جام جم سرا: مسعود سلطانی‌فر در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی اظهار داشت: پیشنهادی برای تعطیلات زمستانی ۷ یا ۸ روزه در نیمه بهمن ماه را به دولت می‌دهیم تا تعطیلات زمستانی داشته باشیم.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به کم بودن میزان اقامت مردم در هتل‌ها به دلیل نبود یا بالا بودن قیمت هتلها گفت: در بحث گردشگری یکی از مشکلاتی که وجود دارد کمبود هتل است. غیر از کیش و مشهد در اکثر نقاط کشور مشکلات امکانات اقامتی وجود دارد ما باید زمان مسافرت‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنیم که همه فشار‌ها در یک زمان برای انجام سفر نباشد. یکی از پیشنهادات بنده سفر برای بازنشستگان است که زمانی که اوج سفرهای مردمی است با ارائه تسهیلاتی بازنشستگان بتوانند به سفر بروند.

سلطانی فر گفت: از تاریخ ۲۹ اسفند تا پایان ۱۵ فروردین ۵۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۵۳ نفر - شب اقامت در کشور به ثبت رسیده است که ۸ درصد این آمار مربوط به هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، ۱۷ درصد منازل استیجاری، ۱۸ درصد خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی و مابقی نیز کمپینگ‌ها، خانه مسافر و... است.
او ادامه داد: میزان نظارت از دفا‌تر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، رستوران‌ها و کمپ‌ها در ایام نوروز بیش از ۳۵ هزار مورد بوده است.
به نقل از روزنامه امتیاز، وی در خصوص میزان سفر بر اساس آمارهای اقامتی گفت: اگر ۵۶ میلیون نفر شب را تقسیم بر ۴ کنیم رقمی حدود ۱۴ میلیون می‌شود که شاید بتوان گفت امسال ۱۴ میلیون سفر داشتیم.
سلطانی فر درباره هزینه‌های سفرهای داخلی و ارزان‌سازی در این امور گفت: هزینه سفرهای هوایی در کشور ما در مقایسه با سفرهای خارجی بالاست، خیلی‌ها شاید ترجیح بدهند که به جای صرف آن هزینه در کشور به کشور همسایه سفر کنند اما اینکه چرا آن‌ها سفر‌هایشان ارزان‌تر است به دلیل این است که آن‌ها از تور استفاده می‌کنند و هزینه‌ها سرشکن می‌شود.
معاون رئیس جمهور درباره‌ تأمین امنیت گردشگران با توجه به حادثه‌ روی مین رفتن یک دستگاه خودروی حامل گردشگران در کویر لوت و کشته شدن یک نفر، اظهار داشت: امنیت گردشگرانی که در قالب تور، سفر می‌کنند قابل تأمین است ولی نه ما و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند بر سفرهای فردی نظارت کند و این موضوع قابل کنترل نیست.
وی بیان کرد: مردم اگر قصد دارند به مناطق حساس سفر کنند، ‌ بهتر است با تور یا با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی آن منطقه، این کار را انجام دهند. نیروی انتظامی بار‌ها دربارهٔ مناطق حساس هشدار داده و اگر این سفر‌ها در قالب تور و با توجه به آن هشدار‌ها انجام شود، قطعا مشکلات کمتری پیش می‌آید.
سلطانی‌فر در پاسخ به این پرسش که چرا نیروی انتظامی یا نهادهای دیگر، مناطق حساس را به مراکزی مانند سازمان میراث فرهنگی معرفی نمی‌کنند و تا کنون مشکلات زیادی به‌دلیل همین ناهماهنگی‌ها برای گردشگران به‌وجود آمده و کسی مسوولیت را نپذیرفته است و حادثهٔ کویر لوت نیز دقیقا در محلی رخ داده که هیچ علامت و تابلوی هشداردهنده‌ای نداشت، ‌ توضیح داد: نیروی انتظامی معمولا معابر و محدود‌ه‌های سفید خود را مشخص می‌کند و این درست است که اگر در نقاط مرزی و حساس، اقداماتی را انجام می‌دهند، به‌لحاظ امنیتی اعلام نکنند، ولی حتما محدوده‌هایی را که برای آن‌ها تصمیم‌هایی دارد، مشخص می‌کند. من قبلا آن مسیر را در کویر لوت رفته‌ام و اتفاقی نیفتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها