باور‌ها یا بهتر است بگوییم خرافه‌هایی که برخی افراد به درستی آن‌ها عقیده دارند، کم نیست. در این نوشتار کوتاه ۳ باور را می‌خوانید که در بین افراد تحصیل کرده نیز بسیار شایع است.
کد خبر: ۶۵۸۱۲۰

جام جم سرا:
۱-پاکسازی روده‌ها سبب دفع سموم بدن می‌شود
واقعیت این است که در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی، پزشکان اعتقاد داشتند، یبوست باعث سفت شدن مدفوع در روده‌ها ‌شده و از جذب مواد مغذی جلوگیری کرده و احتمال بروز بیماری‌ها را افزایش می‌دهد. با اینکه این شیوه هیچ مزیت اثبات شده‌ای ندارد اما چند دهه پیش دوباره باب شد.
به گزارش سلامانه، دکتر کوک، متخصص تغذیه در تورنتو می‌گوید: بدن هر ۲۴ ساعت یک بار، از طریق کبد، کلیه‌ها، روده بزرگ، تعریق و تبخیر تنفسی پاکسازی می‌شود. اما شواهد و قراینی در دست نیست که امکان پاکسازی بدن از خوراکی‌ها، پسماند آفت‌کش‌ها، کافئین، فلزات سنگین و... را تایید کند.


۲-سویا عامل بروز سرطان سینه است
به گفته دکتر جین لامانتیا، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «راهنمای تغذیه ‌درمانی سرطان» این باور از آنجا نشات گرفته که برخی از افراد معتقدند سویا حاوی استروژن گیاهی است. نتایج چهار تحقیق گسترده که توسط پژوهشگران آمریکایی و چینی انجام شده نشان داد، سویا هیچ تاثیری در میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان سینه ندارد. به گفته لامانتیا، استروژن سویا جایگزین استروژن انسانی در بدن می‌شود اما از آنجا که استروژن سویا از استروژن انسانی ضعیف‌تر است، بروز سرطان سینه نسبت به زمانی که سویا در رژیم غذایی نباشد، کمتر خواهد بود.


۳-نمک دریایی سالم ‌تر از نمک معمولی است
از آنجا که نمک دریایی فقط کمی فرآوری می‌شود، به اشتباه به عنوان انتخاب سالم‌تر میان مردم جا باز کرده است. در مطالعه‌ای که در انجمن قلب ایالات‌متحده انجام شده، ۶۱ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که نمک دریایی به نسبت نمک معمولی سدیم کمتری دارد، اما این باور درست نیست و میزان سدیم هر دو نوع نمک یکسان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها