سرویس پست الکترونیک چاپار ChMail (سی_اچ_میل) پس از دو سال از زمان ارائه عمومی، قابلیت‌های جدیدی در تغییرات رابط کاربری و تغییرات عملکردی به سرویس خود اضافه کرد.
کد خبر: ۶۵۶۵۹۰
امکان جستجو در پست الکترونیک بومی فراهم شد

مهمترین قابلیت‌ها و فعالیت‌های سرویس پست الکترونیک چاپار در سال 92 در حوزه تغییرات رابط کاربری و عملکردی از سوی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، اعلام شد.

اولین نسخه رابط کاربری چاپار، با توجه به نظرات دریافت شده از کاربران در ابتدای سال 92 ارائه شد که بر حسب آمارهای موجود در اینترنت این بروزرسانی باعث اقبال و رویکرد بیشتر کاربران به این سرویس شد.

این رابط کاربری گرچه از لحاظ کارکرد و ساختار با سرویس‌هایی مانند گوگل همچنان قابل مقایسه نیست، لیکن روندی رو به رشد را نشان می‌دهد که نویدی از نسخه کامل‌تر این سرویس در آینده‌ای نزدیک است.‌‌

در بخش طراحی پوسته‌های مختلف گرافیکی ‌نیز امکان انتخاب پوسته و تغییر ظاهر رابط کاربری یکی از مهمترین خواسته‌های کاربران بود که در ابتدای سال ۱۳۹۲ محقق شد و در آینده‌ای نزدیک با افزایش تعداد پوسته‌ها ‌‌‌امکان برخورداری سلیقه‌های مختلف از رنگ‌ها و طرح‌های مورد پسند خود نیز مهیا می‌شود.

یکی از گلایه‌های کاربران سرویس پست الکترونیک چاپار ‌فقدان رابط کاربری برای استفاده در موبایل و تبلت بود که‌ این امر نیز در آخرین به‌روزرسانی روزهای پایانی‌‌ سال 92 ‌محقق شد.

این رابط گرچه هنوز در دوران ابتدایی خود است، اما پاسخگوی بسیاری از نیازهای کاربران است و همواره نیز در حال توسعه و به‌روزرسانی خواهد بود.‌

در قسمت دوم یعنی تغییرات عملکردی نیز می‌توان به بهبود وضعیت کارکرد و کارایی جستجو در ایمیل‌ها اشاره کرد.

جستجو در ایمیل‌ها یکی از مهمترین نیازهای کاربران محسوب می‌شود که در آخرین به‌روزرسانی سرو‌یس پست الکترونیک چاپار مورد توجه قرار گرفت و اکنون امکان ‌محدود کردن پارامترهای جستجو در اختیار کاربران قرار دارد و این امکان باعث جستجوی دقیق‌تر کاربران خواهد شد البته زیرساخت‌های فنی و مهندسی جستجو نیز بر اساس ساختار زبان فارسی مورد توجه قرار گرفته است و اکنون با دقت بیشتری بر اساس خط و زبان فارسی نتایج در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.‌

از دیگر تغییرات عملکردی، بهبود تشخیص هرزنامه‌ها است که با توجه به فراگیرتر شدن استفاده از سرویس پست الکترونیک چاپار، یکی از بزرگ‌ترین مواردی که کاربران‌‌ را آزار می‌دهد، واحد امنیت پست الکترونیک چاپار برای مقابله با این ایمیل‌ها روش‌های جدیدی‌‌‌ را بکار گرفته و بخش تحقیق و توسعه چاپار نیز ‌در حال توسعه این روش‌ها است.

امکان اضافه کردن مخاطب به دفترچه نشانی و رابط کاربری مبتنی بر زبان انگلیسی نیز از دیگر قابلیت‌هایی است که اکنون در سرویس پست الکترونیک چاپار (www.chmail.ir) در دسترس کاربران قرار دارد.

وبلاگ مجموعه سرویس‌های چاپار نیز به نشانی «Weblog.chmail.ir» جهت دسترسی به اطلاعات و جزییات بروزرسانی‌ها در دسترس عموم کاربران است.‌(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها