زشت است به کروش بگویم چرا مرا بازی نمی‌دهی

مکانی: در تیم ملی اتفاقت تلخی می‌افتد که هیچ وقت نمی‌گویم

سوشا مکانی سنگربان فولاد خوزستان می گوید: «بالاخره نفهمیدم چه کار باید بکنم تا در تیم ملی یک بازی هم به من فرصت بدهند.»
کد خبر: ۶۵۵۴۷۹
مکانی: در تیم ملی اتفاقت تلخی می‌افتد که هیچ وقت نمی‌گویم

سایت جام جم ورزشی - سوشا مکانی دروازه بان فولاد خوزستان در بازی با الفتح یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. او چند واکنش دیدنی در این مسابقه داشت و باعث شد دروازه فولاد بسته نگه داشته شود. مکانی هم تاکید می‌‌ کند که تیمش بازی نسبتا پراشتباهی را انجام داد و نقاط ضعفش را باید برطرف کند. او در مورد بازی با السد و مسائل مختلف دیگر به سوالات پاسخ می‌‌ دهد.

*برد شیرینی بود، درست است؟

برد شیرینی بود ولی نظرم این است که اشتباهات زیادی داشتیم. این برد باعث نمی‌‌ شود اشتباهات را نادیده بگیریم و حتی می‌‌ توانستیم گل بخوریم. در لیگ قهرمانان فرصتی برای جبران اشتباه وجود ندارد و یک اشتباه در سرنوشت صعود تاثیر می‌‌ گذارد. خوشحالم 3 امتیاز را گرفتیم ولی نقاط ضعف را باید برطرف کنیم.

*خیلی ها معتقدند اگر در این بازی نبودی شاید فولاد شکست می‌‌ خورد. نظر خودت چیست؟

این بازی هم مثل بازی های قبل تمام شده است و من از کنارش گذشتم. من در هر بازی کار خودم را انجام می‌‌ دهم و خوشحالم که مردم اهواز و هواداران فولاد با رضایت استادیوم را ترک کردند. من با خودم عهد بستم تا زمانی که اینجا هستم نهایت تلاشم را انجام دهم.

*آخرین موقعیت الفتح را چطور گرفتی؟!

من در تمرینات تمام تلاشم را انجام می‌‌ دهم و حتی یک روز هم غیبت نداشتم تا از لحاظ فنی عقب نمانم. از طرفی از تجربیات آقای سجادی استفاده می‌‌ کنم و به نظرم او یکی از بهترین مربی دروازه بان ها در ایران است.

*راستی الگوی تو در بین دروازه بان های دنیا چه کسی است؟

بدون شک لویجی بوفون. من از همان ابتدا سبک دروازه بانی او را دوست داشتم و او الگوی همیشگی من است.

*فولاد قهرمان لیگ می‌‌ شود؟

فقط امیدوارم مهاجمان فولاد یعنی پریرا و آرش افشین خیلی زود دوران مصدومیت را پشت سر بگذارند. این درست که بازیکنان جانشین زحمت می‌‌ کشند ولی مشکل گلزنی داریم. اگر تیم ما کامل باشد تا 80 درصد قهرمان هستیم. قبل از بازی با استقلال یک بازی مهم با تراکتور داریم و اگر این مسابقه را ببریم 95 درصد قهرمانیم.

*وقتی بحث انتخاب دروازه بان شماره یک تیم‌ملی‌ در جام‌جهانی مطرح می‌‌ شود، فقط اسم دانیال داوری یا مهدی رحمتی به میان می‌‌ آید. از اینکه از دیگر دروازه بان ها مثل تو اسمی برده نمی‌‌ شود چه حسی داری؟

این سوال را باید از سرمربی تیم‌ملی‌ بپرسید که اگر زودتر به جوان ها اعتماد می‌‌ کرد خیلی بهتر می‌‌ شد. من عملکردم را در بازی های غرب آسیا نشان دادم و می‌‌ توانیم به گذشته برگردید. من بازیکنی نیستم که مصاحبه کنم و بگویم مرا دعوت کنید. برای یک بازیکن زشت است که بگوید مرا به تیم‌ملی‌ دعوت کنید یا اینکه چرا گلر شماره یک نیستم. کسانی این حرف ها را می‌‌ زنند که ضعف دارند و اگر حرفی است باید در زمین زده شود نه روزنامه ها. کار من را در بازی با الفتح دیدید و نمی‌‌ توانم به کروش التماس کنم.

*خیلی ها معتقدند بازی در بوندسلیگا نباید ملاک قرار گرفتن دانیال داوری در خط دروازه باشد. در این مورد چه صحبتی داری؟

من معتقدم مربی باید نظر بدهد که آیا بازی در بوندسلیگا می‌‌ تواند دلیل اصلی باشد یا نه. به هر حال کارشناسان بهتر می‌‌ توانند نظر بدهند. ما در 15 بازی اخیر یعنی 13 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد را از لحاظ گل خورده داشتیم. من در 15 بازی اخیر 3 گل خوردم که 2گل از روی نقطه پنالتی بود ولی فکر می‌‌ کنم ملاک دعوت شدن به تیم‌ملی‌ فقط مسائل فنی نیست.

*امیدواری با تیم‌ملی‌ به جام‌جهانی بروی؟

دیالوگ تکراری این است که بگویم انسان با امید زنده است!

*مثل اینکه دلخوشی از کروش نداری؟

اتفاقا او را ته قلب دوست دارم و معتقدم رفتارش مثل یک پدر است. او از لحاظ فنی و شخصیتی یکی از بهترین مربیان دنیا است. برای کروش نفر اول و نفر بیست و پنجم تیم‌ملی‌ فرقی ندارد ولی چیزهای تلخی در تیم‌ملی‌ است که هیچ وقت آنها را به زبان نمی‌‌ آورم. البته این تلخی برای آنهایی نیست که در تیم‌ملی‌ بازی می‌‌ کنند بلکه برای دیگران است که یا باید نظاره گر باشند یا اینکه دعوت نشوند. در ضمن این مسائل مربوط به کروش نیست.

*نمی‌‌ خواهی شفاف تر صحبت کنی؟

خیر، حتی اگر به تیم‌ملی‌ هم دعوت نشدم دوست ندارم در این مورد حرف بزنم. من فقط یک چیز برایم جای سوال دارد. بالاخره نفهمیدم چه کار باید بکنم تا یک بازی هم به من فرصت می‌‌ دادند.

*در مورد عملکرد ضعیف داوری مقابل گینه چه صحبتی داری؟

در جایگاهی نیستم که بخواهم راجع به بازیکنان دیگر نظر بدهم. بازیکنان اول باید به جایگاه خودشان توجه کنند.

(امیرحسین اعظمی-خبرورزشی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها