نوبخت: نمی‌توانیم مانند دیگر کشورها خیلی سخاوتمندانه از قهرمانانمان قدردانی کنیم و به آنها پاداش بدهیم

اهدای جایزه به المپیکی‌ها با طعم انصراف یارانه

مدال آوران ورزش ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن در مراسمی با حضور محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۵۵۱۹۲

در این مراسم که سه‌شنبه شب و با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، مدال‌آوران المپیکی ایران بهداد سلیمی، حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی (ورزشکاران طلایی)، احسان حدادی، محمد باقری‌معتمد، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال و صادق گودرزی (ورزشکاران نقره‌ای) و کیانوش رستمی، کمیل قاسمی و احسان لشگری (دارندگان مدال برنز المپیک لندن) با حضور در جایگاه ضمن دریافت نشان ویژه کمیته بین‌المللی المپیک روی سینه‌ از سوی معاون رئیس‌جمهور، وزیر ورزش و جوانان، رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک پاداش نقدی (مدال طلا 70 میلیون، نقره 50 میلیون و برنز 30 میلیون تومان) خود را دریافت کردند. در این میان برای احسان حدادی به دلیل نوع و متفاوت بودن کسب مدال نقره المپیک، پاداشی به میزان دارندگان طلا به وی تعلق گرفت.

در خارج از سالن محل برگزاری مراسم، بنری نصب شده بود که جمعی از قهرمانان و مسئولان ورزش کشورمان با امضای آن، انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کردند.

در حاشیه این مراسم، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس‌جمهور با توجه به رویکرد دولت «تدبیر و امید» مبنی بر آماده کردن عرصه ورزش برای افتخارآفرینی قهرمانان ورزشی، قصد حمایت ویژه از ورزش را دارند و به بنده نیز سفارش ویژه کردند که در این زمینه بتوانم کمک‌رسان ورزشکاران عزیز باشم.

به گزارش ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما مسائل زیادی داریم که نیاز زیادی به تزریق پول دارد. نمی‌توانیم مانند دیگر کشورها سخاوتمندانه از قهرمانانمان قدردانی کنیم و به آنها پاداشی بدهیم، اما مطمئنا هر آنچه در توان داریم و از دستمان برمی‌آید به ورزشکاران عزیزمان اختصاص می‌دهیم. همچنین برای حل مشکلات آنها نیز برنامه‌های ویژه‌ای داریم و در این برنامه نیز من بخوبی توانستم با بسیاری از مشکلات ورزشکاران و مدیران ورزشی از نزدیک آشنا شوم و آنها را لمس کنم که امیدوارم بتوانیم کمک‌های خوبی برای موفقیت‌های ورزش کشور داشته باشیم.

نوبخت درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: واگذاری به همین راحتی نیست و ما قصد مردمی کردن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را داریم. باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا موانع و مشکلات هر دو باشگاه برطرف شود و واگذاری تنها از طریق بورس و مزایده هدف نیست، بلکه هدف این است باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به دست کسانی بسپاریم که مشکلات آنها را حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرسش من این است، دولت چه هدفی از واگذاری این دو باشگاه دارد. ما سازمان خصوصی‌سازی داریم و اگر قرار است واگذاری به این صورت باشد که ما مجبور شویم این کار را ناقص انجام دهیم و آن را پس بگیریم، صحیح نیست. همه تلاش دولت این است که با واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی، مشکلات آنها مرتفع شود. در هیات وزیران تاکید شد این دو باشگاه را مانند دو پاره از وجودمان به کسانی واگذار کنیم که کاستی‌های موجود را بخوبی بتوانند برطرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها