شهرستان جم دارای قدمت بسیار زیادی است و کوه پردیس جم نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید به حساب می‌آید و بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست.
کد خبر: ۶۵۵۱۶۱
جم،  نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید

به گزارش فارس، شهرستان جم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیبایی برخوردار است و با توجه به ارتفاع این منطقه از سطح دریا، بهترین وضعیت آب و هوایی را در بین شهرستان‌های جنوبی کشور دارد.

شهرستان جم دارای قدمت بسیار زیادی است و کوه پردیس جم در مسیر بندر کنگان به فیروز آباد استان فارس کوهی باستانی است که قدمتی به بلندای تاریخ دارد.

قله این کوه نزدیک‌ترین نقطه زمین به خورشید به حساب می‌آید زیرا بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست، همچنین مغناطیس فوق‌العاده قوی کوه در جهان زبانزد است؛ البته این کوه در قدیم با عنوان کوه جم، پوز یا پدری نامیده می‌شده است.

در واقع شهرستان جم از مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای استان بوشهر است، آب و هوای متفاوت شهرستان جم نسبت به سایر نقاط استان بوشهر و قرار گرفتن این شهرستان در ارتفاعی بالاتر از دیگر نقاط استان نسبت به سطح دریا باعث شده تا در ایام گرم و نیمه گرم سال نیز این منطقه آب و هوایی به‌مراتب بهتر و مساعدتر از دیگر نقاط استان بوشهر داشته باشد.

از جاذبه‌های گردشگری جم می‌توان به باغ‌های لیمو و زیتون، پیر بی‌بی بانو، پیر بیراهه آبگرمک (امامزاده جعفر)، جنگل گلوبردکان‌ریز (یک جنگل انبوه با رودی نسبتاً دائمی که از میان آن می‌گذرد) اشاره کرد.

همچنین مناطق باستانی دایو و گلوقلات، پیر گلدسته، گورستان تاریخی و باغ‌های روستای غربه، بناهای تاریخی روستای حرمیک، رشته قنات قدیمی روستاهای تشان و درهبان، زیارتگاه کوهستانی قدمگاه و دره زیبای مجاور روستای دره پلنگی از دیگر مناطق دیدنی منطقه جم است.

این منطقه خرمای ویژه‌ای با شیره فراوان نیز تولید می‌کند که به نام خرمای خاصه معروف است.

newsQrCode
برچسب ها: بوشهر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها