در برخی از مدارس استرالیا صورت می‌گیرد

«بالا بردن دست» سرِ کلاس درس ممنوع شد!

در حالی که نصب دوربین در کلاسهای درس بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ممنوع است و مسئولان آموزش و پرورش نصب دوربین مداربسته در کلاس‌ها را غیراخلاقی و ممنوع اعلام می‌کنند، تعدادی از مدیران مدارس شهر تهران در مناطق ۳، ۱ و ۶ همچنین مدیران برخی از مدارس شهرستان‌ها همچون اسلامشهر اقدام به نصب دوربین در کلاسهای مدارس کرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۱۲۴۲

جام جم سرا: سید رحیم میرشاه ولد، مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، در این باره گفت: نصب دوربین‌های مداربسته در مدارس جنبه حفاظت فیزیکی دارد، چرا که باید به نوعی از اموال مدرسه حفاظت شود و این روش بهترین راه برای حفظ اموال عمومی مدرسه است.
وی با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی به دلیل کمبود نیروی انسانی امری منطقی است، افزود: نصب دوربین‌های مداربسته در کلاس درس اگرچه ممنوعیت قانونی ندارد اما از نظر ما این امر اقدامی غیر اخلاقی است، چرا که ما به نیروهای خود در آموزش و پرورش اعتماد کامل داریم. اگر نصب دوربین مداربسته در کلاسهای درس برای کنترل تعلیم و تربیت و نحوه درس دهی معلم باشد، امری غیراخلاقی تلقی می‌شود و مدیر خود می‌تواند به صورت دلخواه و بدون نصب دوربین برای کنترل وضعیت تعلیم و تربیت به کلاسهای درس برود نه آنکه در کلاس دوربین نصب کند.
وی افزود: تاکنون چنین مواردی به ما گزارش نشده اما افراد می‌توانند گزارشهای خود را به دفتر ما اعلام کنند تا به این موضوع رسیدگی کرد.
همچنین حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استفاده از دوربین‌های مداربسته در کلاس درس را ممنوع اعلام کرده و گفته است: دوربین‌های مداربسته در مدارس دو کاربرد دارند که یکی امنیتی و دیگری تعلیم و تربیت است.
به گفته وی، استفاده از دوربین مداربسته در کلاس درس برای کاربری تعلیم و تربیت ممنوع است و اگر مدیر مدرسه‌ای اجازه دهد که در کلاس‌هایش دوربین نصب شود قطع به یقین تخلف کرده است.
جدای از صحبت مسئولان، نصب دوربین در کلاسهای درس بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ممنوع است. بر اساس مصوبه این شورا، مدیران مدارس حق نصب دوربین در راهرو‌ها و مکانهای پرخطر را دارند و نمی‌توانند از آن در کلاس درس استفاده کنند.
به گفته مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای‌ عالی آموزش و پرورش شورا هیچ مصوبه‌ای درباره مجاز بودن نصب دوربین مداربسته در کلاسهای درس ندارد.
بحث نصب دوربین در کلاسهای درس از دوره وزارت علی‌احمدی مطرح شد و کار‌شناسان نظرات موافق و مخالف خود را بیان کردند و وزیر سابق آموزش و پرورش دستور تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی این موضوع را داد و در‌ ‌‌نهایت اعلام شد که نصب دوربین در کلاسهای درس تخلف است.
صحبتهای اخیر مسئولان آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در شرایطی است که بسیاری از والدین و معلمان مدارس مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرستانهای تهران در تماس با خبرگزاری مهر از نصب دوربین مداربسته در کلاسهای درس خبر داده‌اند و به نظر می‌رسد با گذشت بیش از دو سال از زمان اعلام نظر شورای عالی آموزش و پرورش، پرونده نصب دوربین‌ها در کلاسهای درس دوباره باز شده است. ضروری است با توجه به تاکیدات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر برداشتن فضاهای امنیتی در مدارس کشور، دوباره این موضوع مورد بازنگری جدی مسئولان قرار گیرد تا برای همیشه پرونده نصب دوربین در کلاسهای درس، بایگانی شود.|مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
۰
۰
اتفاقا با توجه به تخلفات بچه ها نصب دوربین خیلی ام خوبه
الان بحث مواد مخدر یا تصویر برداری با موبایل با همین دوربین ها كنترل میشه
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
۱
۱
با سلام..لطفا باعناوینی مانند كنترل دبیر واعتماد وغیره مانع از نصب دوربین در كلاس نشوید.. با گسترده شدن تخلفات دانش آموزان (باتوجه به بهره برداری نادرست بعضی از آنان از تكنولوژی) بدون شك نصب دوربین درنقاط مختلف مدرسه من جمله كلاس درس می تواند كمك بسیار موثری در كنترل واجرای قوانین انظباطی برای مجریان و مسولین مدرسه باشدكه در نهایت امنیت همه ی كاركنان رادرپی خواهد داشت.اجرای این امر فقط نگرانی متخلفین را به دنبال دارد.به نظر من همكاران عزیز زحمتكش فرهنگی نه تنها ناراحت نخواهند شد بلكه از آنجایی زحمت شان در كلاس مستند شده و به تصویر كشیده می شود خوشحال هم خواهندشد....(چون این اواخر متهم به خوابیدن در كلاس شده بودند!!!). حداقل مدتی به صورت آزمایش در تعدادی از مدارس اجرا و روند تخلف را در آنها وسپس مدارس عادی مقایسه نمایید. متشكرم

نیازمندی ها