مهاجم تیم ملی فونبال کشورمان گفت: رقابت فشرده بین مهاجمان و دیگر خطوط کمک زیادی به تیم ملی می‌کند و در قدرتمند شدن تیم ملی تاثیر مثبتی دارد.
کد خبر: ۶۵۰۹۶۹
جهانبخش: تلاش زیادی کردم به شرایط قبل برگردم

سایت جام جم ورزشی - فهرست 34 نفره تیم ملی فوتبال کشورمان از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد و علاوه بر چهره‌های جدیدی که در تیم ملی حضور دارند، به نظر می‌رسد رقابت بین بازیکنان آماده تیم ملی فشرده‌تر از قبل باشد. علیرضا جهانبخش لژیونر فوتبال کشورمان در لیگ هلند و تیم نایمخن یکی از بازیکنان آماده‌ای است که کی‌روش او را برای دیدار با کویت و گینه به اردو دعوت کرد و از 3 روز دیگر در تمرینات حاضر خواهد شد.

علیرضا جهانبخش در گفت‌وگو با تسنیم، گفت که شرایطش پس از مصدومیت رو به بهبود بوده و اکنون آماده است تا با عملکرد مثبت خود را به کادر فنی تیم ملی نشان دهد.

شرایط نایمخن و عملکرد تیم‌تان در نیم فصل دوم لیگ هلند قابل قبول بوده است؟

خدا را شکر شرایط تیم‌مان در 2،3 هفته اخیر خوب بوده اما متاسفانه هفته گذشته در زمین خودمان برابر آیندهوون 2 بر صفر شکست خوردیم. در این بازی روز بد ما و روز خوب آنها رقم خورد. با این حال شرایط‌مان نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و در این چند هفته از انتهای جدول رده‌بندی لیگ هلند یک تا 2 پله صعود کردیم.

امشب (شنبه) هم در لیگ هلند بازی دارید در حالی که اردوی تیم ملی آغاز شده و جزء بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هستی.

امشب دیدار با تیم زووله را در پیش داریم و اگر بتوانیم به پیروزی برسیم شرایط‌مان خیلی بهتر می‌شود. فکر می‌کنم در این بازی نایمخن را همراهی می‌کنم و بعد از این بازی و روز یکشنبه به سمت ایران پرواز دارم تا به تمرینات تیم ملی اضافه شوم.

با توجه به شرایطی که داری فکر می‌کنی بتوانی در این اردو نظر کادرفنی را جلب کنی؟

بعد از مصدومیتی که داشتم تلاش زیادی کردم تا بتوانم به شرایط مثبت قبل برگردم. تمریناتم را به خوبی پشت سر گذاشتم و خدا را شکر توانستم به صورت کامل هم برای نایمخن بازی کنم. امیدوارم با شرایط خوبی به اردوی تیم ملی بیایم تا نظر کادرفنی را جلب کنم.

نظرت درباره بازی‌های پیش‌روی تیم ملی و اولین دیدار تدارکاتی پس از صعود به جام جهانی چیست؟

بازی با کویت رسمی اما یک بازی تشریفاتی برای ما خواهد بود، چون پیش از این به عنوان تیم اول گروه به جام ملت‌های آسیا (2015 استرالیا) صعود کردیم. دیدار دوستانه با گینه هم یک بازی خاص است. کادرفنی تیم ملی قصد دارد با برگزاری چنین دیدارهایی همسان‌سازی انجام دهد و دیدار با گینه به نوعی شبیه‌سازی دیدار اول ما برابر نیجریه در جام‌جهانی 2014 است.

بازی با گینه می‌تواند خواسته‌های بازیکنان و کادرفنی تیم ملی را برآورده کند؟

این دیدار به این لحاظ که اولین بازی تدارکاتی ما است، می‌تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد. گینه تیمی شبیه به نیجریه دارد و فکر می‌کنم نوع بازی آنها مانند دیگر تیم‌های آفریقایی،‌ فیزیکی است و بیشتر روی این قدرت خود برنامه‌ریزی خواهد کرد. این دیدار برای اولین اردوی ما می‌تواند تدارک خوبی باشد و امیدوارم در ادامه اردوهای خوبی در پیش داشته باشیم تا آماده جام جهانی شویم.

در اردوی جدید تیم ملی بازیکنان جدیدی دعوت شده‌اند و نکته جالب رقابت تنگاتنگ در همه خطوط است. حضور 9 مهاجم در فهرست جدید کی‌روش کار را برای خودت و رقابت در این پست سخت نمی‌کند؟

قطعاً هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود بازیکن خوبی بوده و به حقش رسیده است. بازیکنان با شرایط خوبی به اردوی تیم ملی آمدند و مطمئناً در تمرینات هم تلاش زیادی می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. رقابت فشرده بین مهاجمان و دیگر خطوط کمک زیادی به تیم ملی می‌کند و بازیکنان بیشتر تلاش می‌کنند تا کیفیت بهتری از خودشان نشان دهند، این رقابت سالم در قدرتمند شدن تیم ملی تاثیر مثبتی دارد.

اما در بین این بازیکنان سردار آزمون دوست و هم‌بازی سابقت به اردو دعوت نشد و به نوعی تنها هستی.

به نظرم کادر فنی تیم ملی روی سردار نظر خوبی دارد و مطمئن باشید اگر او بتواند در آینده شرایط بهتری داشته باشد به اردوی بعدی تیم ملی دعوت می‌شود و امیدوارم بتواند شرایط خود را بهتر از این کند تا به حقش برسد. سردار استعداد بالایی دارد و به نظرم می‌تواند به تیم ملی هم کمک کند.

با این شرایط فکر می‌کنی کدام بازیکنان مسافر جام جهانی خواهند شد؟

کادر فنی تیم ملی بازی‌ها را تماشا می‌کند و قطعاً هر بازیکنی که لایق‌تر باشد و بتواند کمک بیشتری به تیم ملی کند به اردو دعوت می‌شود. آقای کی‌روش همه بازیکنان شایسته را زیر نظر دارند و از بین آنها بازیکنان خود را برای جام جهانی انتخاب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها