معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: جمع‌آوری نمک از سطح دریاچه ارومیه صحیح نیست؛ چرا که نمک جزء طبیعت دریاچه است و آب می‌تواند میزان اشباع آن را تعدیل کند.
کد خبر: ۶۴۷۷۷۲
جمع‌آوری نمک از سطح دریاچه ارومیه صحیح نیست

مسعود باقرزاده کریمی درباره برخی خبر‌ها مبنی بر وزش طوفان‌های نمکی در منطقه و احتمال رسیدن آنها به مناطق دورتر، اظهار کرد: طبیعی است که می‌تواند مقداری نمک در فضای منطقه وجود داشته باشد؛ اما اینکه گفته می‌شود نمک می‌تواند مسیر طولانی‌تری طی کرده و به تهران برسد، اثبات نشده است.

وی تاکید کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم که وزش طوفان نمک غیرممکن است، اما این اظهارنظرها غیرقابل کارشناسی و غیرقابل اثبات است و آن را تائید نمی‌کنیم.

هنوز هم می‌توان دریاچه ارومیه را احیاء کردارومیه

معاون دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی گفته‌ها مبنی بر غیرقابل احیاء بودن تالاب‌ ارومیه و خشک شدن آن تا سه سال آینده، گفت: هنوز هم این دریاچه قابلیت احیاء دارد چرا که از طریق بارش‌های سالانه در سال بین چهار تا هشت میلیارد مترمکعب آب وارد دریاچه می‌شود.

باقرزاده کریمی افزود: نمونه‌هایی از تالاب‌هایی با همان مساحت دریاچه ارومیه در جهان داریم که با منطقه خشک‌تر و آب کمتر از دو میلیارد مترمکعب، احیاء شده‌اند. بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح پارک ملی دریاچه ارومیه را نیز احیاء کرد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها