دو زن و دو مرد که به عنوان مشتری وارد طلافروشی های شش شهر کشور شده و با سرقت طلاهای واقعی ، طلای بدلی را در مغازه ها جا می گذاشتند ، از سوی ماموران انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۴۵۴۱۴
دزدها، طلاهای واقعی را با بدلی عوض می کردند

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ ناصر بیگلری فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: آبان امسال صاحب یک طلافروشی با حضور در پلیس آگاهی از دو زن و دو مرد به اتهام سرقت مقادیری از طلاهایش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، این چهارنفر به بهانه خرید حلقه انگشتری وارد مغازه شده اند و نمونه های مختلفی را در خواست کرده اند ودر ادامه یکی را پسندیده و خواسته اند، چند روزی به آنها فرصت دهد تا نظر مادر عروس را هم جویا شوندو سپس برای خرید به مغازه اش بیایند.

سرهنگ بیگلری افزود: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، دقایقی بعد وقتی طلافروشی در حال جمع آوری طلاها بوده متوجه شده مقادیری از طلاها سرقت شده و به جای آن بدلی مانده است بنابراین با بررسی دوربین مداربسته اش مشاهده کرده سرقت کار همان چهار نفری بوده که به عنوان مشتری وارد مغازه اش شده اند.

وی یاد آور شد: با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، جستجو برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این که چند روز پیش مرد طلافروش با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد، مرد سارقی را به کمک همسایه ها دستگیر کرده است اما سه همدستش که یک مرد و دو زن بوده اند، با سوار شدن به یک خودروی تیبا متواری شده اند.

به این ترتیب ماموران انتظامی با اعزام به محل سرقت و تحویل گرفتن مرد سارق متوجه شدند او یکی از اعضای همان باندی بوده که پلیس در تعقیبشان است.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطرنشان کرد: متهم به پلیس آگاهی منتقل شد و گروه دیگری ازماموران به تعقیب خودروی متهمان فراری پرداختند و ساعاتی بعد خودرویشان را در شهرستان نجف آباد متوقف کرده و یک مرد و دو زن در این رابطه دستگیر شدند.

متهمان در مواجهه حضوری با یکدیگر قرار گرفتند، بناچار به جرمشان اعتراف کرده و گفتند 20 مرتبه به اتهام سرقت های مشابه از طلافروشی ها دستگیروسال هایی را درزندان سپری کرده اند. چندی پیش پس از آزاد شدن دوباره جرایمشان را از سر گرفته اند.

سرهنگ بیگلری گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، مردان متهمان با حرف زدن مداوم حواس طلافروشان را پرت می کردند و زنانی که همدستشان بودند طلاهای بدلی را به جای طلاهای واقعی درون سینی طلاها می گذاشتند و دست به سرقت می زدند.این در حالی بود که اعضای این باند در اعترافاتشان گفته بودند دزدی های مشابهی را در شهر های تهران، اصفهان، شیراز، کرج، قم و اراک مرتکب شده اند.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان ، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها