رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که در جمهوری اسلامی ایران فقط یک پرچم و یک پرچمدار وجود دارد، گفت: آن پرچمدار، رهبر معظم انقلاب است و همه باید تحت لوای ایشان حرکت کنند و این‌که پرچم دیگری در کشور باشد نه عقلی است و نه شرعی.
کد خبر: ۶۴۲۵۳۱

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی این مطلب را در دیداری که دیروز با وزیر، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت اطلاعات داشت، بیان کرد.

وی در این دیدار ضمن قدردانی و تشکر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و دستگاه‌ اطلاعاتی ما حافظ امنیت شهروندان است، تلاش دولت ایجاد آرامش و امنیت خاطر برای همه مردم است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی بر پایه ایثار و فداکاری مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، گفت: عده‌ای ابتدا می‌گفتند مگر می‌شود این انقلاب پیروز شود بعد که پیروز شد، پیش‌بینی کردند دوام زیادی نخواهد آورد، اما امروز ۳۵ سال از آن روز گذشته است و ان‌شاءالله با حمایت مردم با قدرت بیشتری دوام خواهد داشت.

روحانی وزارت اطلاعاتِ مطلوب را خانه امید ستمدیدگان دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی و حقوق اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

رئیس‌جمهور استفاده حداکثری از توانمندی‌های تمامی سلایق، گروه‌ها و طوایف مختلف را مولفه‌های ضروری برای ایجاد امنیت پایدار دانست و خطاب به کارکنان وزارت اطلاعات گفت: در کنار دیگر وظایف سنگین، صیانت از آبرو، حیثیت و اسرار مردم و حفظ اعتماد عمومی در عالی‌ترین سطح از وظایف اصلی شماست. روحانی افزود: دولت تدبیر و امید به اصول خدشه ناپذیری چون شفاف سازی و راست گویی به مردم به‌عنوان ولی نعمتان خود معتقد است و بر اصل نقد و سلیقه‌های مختلف در جامعه پای می‌فشارد و در این مسیر حمایت از حقوق شهروندی جزو وظایف وزارت است.وی تصریح کرد: تلاش همه ما در جامعه تأکید بر تعامل با احزاب، نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان، اصحاب رسانه و حمایت از فضای نقد در این مجامع است. جریان افراط و تفریط، این فضا را برنمی‌تابد و عده‌ای با سخنان تند و غیرمنطقی، محیط بحث و نقد را تیره می‌کنند و عده‌ای دیگر با رفتارهای خشن و تحریک‌کننده فضا را متشنج می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به خطر نفوذگری در سطوح کلان مدیریتی گفت: وزارت اطلاعات دید‌بان نظام است و این وزارتخانه و کارکنان آن به هیچ حزب، دسته و گروهی تعلق ندارند. وزارت اطلاعات متعلق به ملت، متعلق به نظام، متعلق به راه امام و رهبری است. نظام مانند قلعه‌ای است که وزارت اطلاعات از فراز آن تحرکات دشمن را رصد کرده و البته نگاه لازم به داخل قلعه نیز دارد. روحانی با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران از امنیت مطلوبی برخوردار است، اما در منطقه‌ای بشدت ناآرام قرار دارد، اظهار کرد: وزارت اطلاعات در حکم چشم نظام است و باید با رصد دقیق تحولات، اطلاعات و تحلیل دقیقی از اوضاع به مسئولان کشور ارائه کند.

وزارت اطلاعات به طور جدی در عرصه مبارزه با فساد اقتصادی ورود کند

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به وضع نامناسب معیشتی بخش قابل توجهی از مردم اشاره و تصریح کرد: در کنار این شرایط نامناسب، فساد اقتصادی نیز دامنه گسترده‌ای داشته و مقابله با آن یک وظیفه بسیار مهم، فوری و ضروری برای همه بویژه وزارت اطلاعات است.

روحانی از همه کارکنان و مدیران وزارت اطلاعات خواست تا به طور جدی در عرصه مبارزه با فساد اقتصادی وارد شده و ضمن صیانت و حراست از بیت‌المال و حقوق مردم نسبت به بازگرداندن اموال و حقوق از دست رفته مردم از سوی عده‌ای سودجو و ویژه‌خواران اقتصادی اقدام قاطع به عمل آورند.

وی با اشاره به پیام مهم هشت ماده‌ای امام خمینی(ره) در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی اظهار کرد: کارکنان وزارت اطلاعات در عین این‌که باید وظایف خود را برای حفظ نظام، قاطعانه و دقیق انجام دهند، همان‌گونه که حافظ اسرار نظام هستند، باید حافظ آبرو و اسرار مردم نیز باشند.

مردم نباید از فواید فضای مجازی محروم شوند

وی با بیان این‌که ارتقای امنیت سایبری یکی از سیاست‌های کلان دولت است، گفت: وزارت اطلاعات باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط هم هوشیارانه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با حملات سایبری را دنبال کند و هم اجازه ندهد مردم از دستیابی به نیازهای اطلاعاتی، آموزشی، تفریحی و دیگر فواید فضای مجازی محروم شوند.

روحانی با تحلیل شرایط اجتماعی و تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و چند دستگی در میان مردم گفت: در شرایطی که دشمنان به‌دنبال تفرقه در جامعه‌اند،‌ تلاش در جهت حفظ آرامش و امید بهترین روش برای خنثی کردن برنامه‌های آنان است. وی با تاکید بر این‌که این نظام با توطئه‌های داخلی و خارجی زیادی مواجه است، گفت: به محض این‌که ما یک قدم برای تعامل با دنیا برداشتیم تا از این فشار ظالمانه و ناحقی که علیه ملت ایران اعمال شده، بکاهیم، دشمن تحرکات وسیع خود را برای خدشه وارد کردن به این حرکت آغاز کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که اکنون دشمنان و بدخواهان، میلیاردها دلار و هزاران ساعت وقت برای توطئه علیه این نظام هزینه می‌کنند، گفت: این شما سربازان گمنام و کارکنان زبده وزارت اطلاعات هستید که باید همه این تحرکات را زیر نظر داشته باشید. این شمایید که باید گزارش دهید که چقدر رژیم صهیونیستی از این حرکت ما عصبانی و خشمگین شده است، این شمایید که باید بگویید تا چه حد گروهک‌های ضد این نظام در خارج از کشور به تکاپو افتاده اند و روزانه با مقامات کنگره آمریکا و دیگران دیدار می‌کنند تا مانع از رسیدن این نظام به اهداف خود شوند.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر این‌که جامعه امروز بیش از هرچیز به امید، آرامش، نشاط نیاز دارد، نقش وزارت اطلاعات در تامین این نیازها و ایجاد امنیت و ثبات بر پایه آن را مهم توصیف کرد و گفت: بدون تعارف به وزارت اطلاعات و نیروهای فداکار آن افتخار می‌کنم، زیرا نیروهای زبده و توانمند وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی سرمایه‌ گرانبهای ملت و نظام هستند.

عزم دولت در اجرای نظرات دلسوزانه مراجع

روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت، پس از ارائه گزارش اسحاق جهانگیری از دیدار با مراجع تقلید در قم اظهار کرد: نسبت به پیگیری و اجرای نظرات دلسوزانه آن بزرگواران مصمم هستیم.

رئیس‌جمهور افزود: مراجع تقلید شخصیت‌های بلند مرتبه، دارای موقعیت معنوی و نفوذ اجتماعی هستند و علاوه بر راهنمایی ها، توجه و دعای آنان نیز برای دولت بسیار مهم است. روحانی ضمن مغتنم دانستن ارتباط نزدیک دولت و مراجع و حوزه‌های علمیه، اظهار امیدواری کرد که این رابطه صمیمی روز به روز بیشتر و صمیمانه‌تر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها