ادامه قصه اوریپید در جشنواره تئاتر فجر

«مده‌آ» با قتل آغاز می‌شود

میلاد ‌نیک‌آبادی با بیان اینکه شیوه اجرای نمایش «مده‌آ» بر اساس انرژی بازیگران است، گفت: این اثر بعد از اینکه مده‌آ فرزندانش را به قتل می‌رساند آغاز می‌شود و در واقع ادامه نمایش «مده‌آ» اوریپید است.
کد خبر: ۶۴۰۲۴۰
«مده‌آ» با قتل آغاز می‌شود

میلاد نیک‌آبادی کارگردان تئاتر در خصوص شیوه اجرایی نمایش «مده‌‌آ» که قرار است در یازدهمین روز سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه برود، گفت: در نمایش «مده‌آ» شیوه اجرایی طبق سنوات و تجربه گذشته گروه ما است که مبتنی بر انرژی بازیگر بر روی صحنه است.

وی افزود: نمایش «مده‌آ» را به صورت کارگاهی طی چهار ماه تمرین کردیم تا بتوانیم به مرحله اجرا برسیم اما همچنان هم از اجرای اصلی و مد نظرمان عقب هستیم و آنچه در جشنواره تئاتر فجر خواهیم دید،‌ 50 درصد نمایش ما است زیرا اجرای موفق این اثر زمانی میسر می‌شود که مدت زمان طولانی بتوانیم با دکور تمرین کنیم.

کارگردان نمایش «مده ‌آ» تصریح کرد: ما تنها توانستیم 10 روز با دکور در سوله‌ای در شهرری تمرین کنیم. امیدوارم برای اجرای عمومی تمهیدات لازم را بتوانیم در نظر بگیریم.

نیک‌آبادی با بیان اینکه نمایش ما با مرگ فرزندان «مده آ» آغاز می‌شود، افزود: نویسنده این اثر سیما بنیادی است التبه ابتدا قرار بود حمیدرضا نعیمی این متن را بنویسد اما به دلیل اجرای نمایش «سقراط» فرصت نکرد و خانم بنیادی اثر را نوشت. این نمایش بعد از اینکه «مده‌آ» فرزندانش را به قتل می‌رساند آغاز می‌شود و در واقع ادامه نمایش «مده‌آ» اوریپید است.

پانته‌آ پناهی‌ها، مهدی صباغی،‌ جواد پولادی، مریم گرجی، سایه کبیری، زهرا مولایی، هانیه راد، نیکتا اکبری، ندا عقیقی، درنا رهنمایی، گالیا اکبری بازیگران نمایش هستند.

نمایش «مده‌آ» هشتم و 9 بهمن ماه در دو نوبت 18 و 20:30 با مدت زمان 65 دقیقه در تالار چهارسو به صحنه می رود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها