نخست‌وزیر ترکیه عملیات ۱۷ دسامبر و دستگیری متهمان پرونده فساد مالی را کودتای قضایی وصف کرد و تنها فایده این عملیات را شناسایی نفوذی‌ها دانست.
کد خبر: ۶۳۲۰۱۵
پرونده فساد مالی کودتای قضایی بود

به گزارش«کردپرس»، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه امروز در جمع گروهی از روزنامه نگاران و تحلیل‌گران سیاسی، سخنرانی کرد.

وی در مورد تحولات اخیر گفت: «عملیات 17 دسامبر یک کودتای قضایی بود که در مورد تمام اجزای آن برنامه‌ریزی شده بود و ما به خوبی متوجه این بازی شدیم و فهمیدیم که دشمنان ترکیه، به دنبال اجرای کودتای قضایی بودند و موضوع فساد مالی و مسائلی از این دست، پوششی برای رسیدن به مقاصد آنها بود.»

اردوغان در ادامه افزود: «تنها ویژگی مثبت رویدادهای اخیر این بود که توانستیم صدها نفر از افرادی را شناسیایی کنیم که در بدنه دولت نفوذ کرده و به دستور دیگران، قدرت ما را علیه خود ما مورد استفاده قرار می‌دادند.»

این سخنان اردوغان در حالی بیان شده که دو روز پیش پروفسور «برهان کوزو» از مقامات مهم حزب عدالت و توسعه و مسئول کمیسیون قانون اساسی ترکیه از این موضوع خبر داد که لیست اسامی دو هزار نفر از افراد نفوذی در اختیار اردوغان گذاشته شده و او می‌خواهد همه آنها را برکنار کند.

«بشیر آتالای» معاون نخست وزیر به سرعت به این مساله واکنش نشان داده و اعلام کرد که استاد کوزو دچار خطا شده و اخبار غلط را منتشر کرده است.

اردوغان اعلام کرده که برخی از شاگردان گولن در دولت نفوذ کرده و قصد دارند ساختار مخوفی به نام دولت موازی به وجود آورند.

نخست وزیر ترکیه طی روزهای اخیر بیش از دویست تن از مقامات پلیس ترکیه را برکنار کرده و اعلام کرده که این افراد دستورات خود را از گولن دریافت کرده و تشکیلات مخفی شنود تلفن و پیگیری‌های مخفیانه و خارج از سیستم پلیس را هدایت کرده‌اند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها