قاچاقچیان اخیرا 47 اصله گونه نادر درخت سرخدار را قطع کردند

افزایش قاچاق چوب در گلستان

ناکامی قاچاقچیان در جنگل

سه مرد که با سرقت 25 اصله درخت سرخدار کمیاب در یکی از جنگل های شهرستان گرگان در استان گلستان قصد فرار داشتند از سوی پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۱۹۹۸
ناکامی قاچاقچیان در جنگل

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید محمود میر فیضی فرمانده  انتظامی استان گلستان  در این باره گفت: شامگاه جمعه مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و خبرداد  افرادی وارد یکی از جنگل های  شهرستان گرگان شده اند و درختان سرخدار  که از گونه های کمیاب هستند را تخریب می کنند .
 وی افزود : در پی این تماس ماموران انتظامی با اعزام به جنگل مشاهده کردند سه مرد  در حال  تخریب جنگل و سرقت  درختان سرخدار هستند بنابراین با محاصره محل، موفق به دستگیری  هر سه متهم شدند و از آنها 25 اصله درخت سرخدار  که  در جنگل بریده شده بود، کشف کردند.

فرمانده  انتظامی استان گلستان یاد آور شد: با تشکیل پرونده متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و به سرقت شبانه این درختان کمیاب  اعتراف کردند. با صدور قرارقانونی برای متهمان تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

وی  یاد آور شد: در همین راستا پلیس آگاهی در کنار برخورد وظایف ذاتی خود، مأموریت برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه های منابع طبیعی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به تشکیل 36 پرونده قطع بی رویه درختان از ابتدای امسال تا کنون، تصریح کرد: اواسط آذر ماه نیز 47 اصله درخت سرخدار در مناطق جنگلی شهرستان گرگان کشف شده بود.
از ابتدای امسال تاکنون 460 اصله چوب، هفده هزارو 400 شاخه چلم و شانزده هزار و 500 کیلوگرم هیزم کشف و 59 نفر نیز در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
گلستانی
Netherlands
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
۰
۰
اگر گذاشتید ٢ لقمه نان ما ببریم از دل جنگل , خیلی ها دارند پول نفت را قورت میدهند در صورتی كه در خیلی از استانهای كشور فقر بیداد میكند و خیلی از مردم نان شب ندارند بخورند و تن فروشی میكنند , اجزای بدن به فروش میرسانند , پناهنده خارج میشوند , در استان سیستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان، كردستان، كرمانشاه و سایر استانها بسیاری از مردم در فقر به سر می برند؛ آنوقت آقازادگان نو كیسه در اروپا املاك گرانقیمت دارند با نامهای جعلی و اروپایی خوشگذرانی می كنند

نیازمندی ها