سریال تلویزیونی «آژانس دوستی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده که این روزها از شبکه‌ آی‌فیلم بازپخش می‌شود، یادآوری خاطرات سریال‌های قدیمی است که در دهه 70 تولید و پخش می‌شد.
کد خبر: ۶۲۹۴۹۶
ساده و دوست‌داشتنی مثل آژانس دوستی

این سریال قصه‌هایی از مسافران و رانندگان یک آژانس را روایت می‌کند که سال 1378 از شبکه یک پخش شد. در این سریال مرحوم اسماعیل داورفر، نقش مدیر آژانس را بازی می‌کند و در کنار او فردوس کاویانی، اصغر همت، مرحوم حسین‌پناهی و پژمان بازغی هم نقش رانندگان این آژانس را به عهده دارند.

سحر جعفری جوزانی، رضا شفیعی‌جم، رضا بنفشه‌خواه و الهام پاوه‌نژاد هم از دیگر بازیگران این سریال هستند. سریال تلویزیونی آژانس دوستی از همان اولین‌هاست که توانست با دستمایه قراردادن یک موضوع جذاب نه‌فقط بینندگان را برای تماشای این سریال جذب کند، بلکه تله‌فیلم‌های دیگری هم با این محوریت تولید و پخش شدند. آژانس دوستی جزو سریال‌های اپیزودیک تلویزیون است که هربار یکی از رانندگان آژانس دوستی با سوار کردن مسافر با ماجرایی رو‌به‌رو می‌شدند.

برخی داستان‌های این سریال هم بانمک است؛ مثل قسمتی که پیرمرد و پیرزنی (داریوش اسدزاده و زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان) با یکدیگر مشکل پیدا می‌کنند و هرکدام جداگانه ماشین از آژانس دوستی می‌گیرند و با بازگوکردن مشکلات‌شان باعث دعوا و جر و بحث بین دو راننده (فردوس کاویانی و زنده‌یاد حسین پناهی) می‌شوند.

پخش این سریال، خاطرات قدیمی بسیاری از هم‌دوران‌های ما را تداعی می‌کند، سریالی که با داستان‌هایش هر شب ما را پای شبکه یک می‌نشاند و بهانه‌ای برای اوقات فراغت‌مان بود. اگر نگاهی به بازیگران سریال آژانس دوستی هم بیندازیم، متوجه می‌شویم این سریال باعث شد تا بازیگرانی مثل پژمان بازغی بیشتر به دنیای بازیگری معرفی شود. در آن زمان بازغی جوانی تازه‌نفس در عرصه بازیگری بود و توانست در این سریال بخشی از توانایی‌هایش را نشان دهد. او به مدت دو سال همراه دیگر بازیگران این مجموعه بود. بازغی بعد از آژانس دوستی در چند اثر بازی کرد که می‌توان به سریال‌های گروه ویژه، گمگشته، دریایی‌ها، دختری در قفس، دوئل، تارا و تب توت‌فرنگی، سربازهای جمعه و ... اشاره کرد.

سحر جعفری جوزانی دختر مسعود جعفری جوزانی هم با سریال آژانس دوستی به مخاطبان تلویزیون معرفی شد، اما با این‌که در سریال‌های دیگر هم بازی کرد، اما بیننده مرتب او را با سریال آژانس دوستی مقایسه می‌کرد که ایفاگر نقش یک دختر شهرستانی بود و به همین دلیل بعد از این سریال بازی‌های او خیلی مورد توجه بینندگان قرار نگرفت. بازپخش سریال‌های قدیمی مثل آژانس دوستی ساده‌ زیستن آن سال‌ها را هم به یادمان می‌اندازد؛ سال‌هایی که نوع اتومبیل برای مردم شخصیت نمی‌آورد، مردم ساده زندگی می‌کردند و از این سادگی لذت می‌بردند.

فاطمه عودباشی ‌/ ‌گروه رادیو و تلویزیون

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Canada
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
۰
۰
با سلام؛ خوب بود اشاره می كردید «احمد رمضان‌زاده» تنها یكی از كارگردانان این مجموعه بود. سایر كارگردانان آن عبارت بودند از: فرامرز قریبیان، مجید جعفری شیرازی، حمیدرضا صلاحمند و كاوه دژكام

نیازمندی ها