آب سرد فدراسیون جهانی بر تلاش های داخلی

واکنش لالوویچ به دوپینگ علی اکبری:راه برگشتی نمانده

بعد از مثبت شدن تست دوپینگ امیر علی اکبری، این کشتی گیر تقاضای تست دوباره کرد تا پاک بودنش را ثابت کند.
کد خبر: ۶۲۶۱۳۱
واکنش لالوویچ به دوپینگ علی اکبری:راه برگشتی نمانده

به گزارش جام جم ورزشی ، از لحظه اعلام تست دوپینگ امیر علی اکبری فرنگی کار ایران در رقابت های جهانی مجارستان نقل و قول های متفاوتی از او و دوستانش شنیده شد.همچنین این فرنگی کار بارها از مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی خواست تا آزمایش دیگری از او بگیرند بلکه بتواند بی کناهی خود را ثابت کند که پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی انجام این کار را در محرومیت مادام العمر علی اکبری بی تاثیر دانست.

علی اکبری حتی ماساژور سابق تیم ملی را متهم کرد که او مکمل و داروهایی را برایش تجویز می کرد اما زمانی که رسانه های ایرانی با ریف درباره دوپینگ علی اکبری حرف زدند او گفت علی اکبری را به خدا واگذار می کند.در شرایطی که رسانه های ایرانی هر کدام به نحوی به مسئله دوپینگ علی اکبری می پردازند و حتی فرنگی کار ایرانی جمعه شب در برنامه ورزش از نگاه دو اشک ریخت اما امروز فدراسیون جهانی کشتی به این دوپینگ واکنش جدی نشان داد در حدی که جایی برای جبران و بازگشت وجود ندارد.  

فدراسیون جهانی کشتی پس از مثبت شدن تست دوپینگ امیر علی اکبری در یک گزارش خبری اعلام کرد: " امیر علی اکبری قهرمان وزن 120 کیلوگرم مسابقه جهانی بوداپست به خاطر دومین تست دوپینگش دیگر تا آخر عمر اجازه شرکت در مسابقات فیلا را ندارد. بنابراین عنوان قهرمانی وی پس گرفته می‌شود و مدال طلا به هیکی نابی از استونی می‌رسد. همچنین رضا کایالپ از ترکیه صاحب مدال نقره می‌شود و نور ماخان تینالیف از قزاقستان و یوهان ارن از سوئد به برنز مشترک می‌رسند."

 لالوویچ رئیس فیلا همچنین در واکنش به مثبت شدن تست دوپینگ امیر علی اکبری گفت: "ما در مورد پاک ساختن ورزشمان از دارو جدی هستیم و از ورزشکارانی که به قوانین مان احترام می‌گذارند حمایت می‌کنیم . البته این موضوع در گذشته برای ما مشکل ساز نشده و ما می‌خواهیم این الگوی حمایتی از ورزشکاران پاک را ادامه دهیم. "

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها