انتقاد رئیس قوه قضاییه از صدور قطعنامه‌های حقوق بشر علیه ایران:

قصاص مختص نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران نیست

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشر علیه ایران درکمیته سوم نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بانیان قطعنامه در حالی به اغراق‌گویی و سیاه‌انگاری در قبال وضع حقوق بشر در ایران پرداخته‌اند که از پاسخگویی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خویش ناتوان هستند.
کد خبر: ۶۱۷۶۹۳

به گزارش مهر، مرضیه افخم اظهار کرد: متاسفانه و براساس روال چند سال گذشته، تعدادی از کشورهای غربی به پیشگامی کانادا با اهداف سیاسی و به ادعای نقض حقوق بشر، قطعنامه‌ای را علیه کشورمان درکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح و به تصویب رساندند.

وی افزود: اگرچه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخیر در جمهوری اسلامی ایران از جمله یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اقدامات دولت تدبیر و امید اشارات مختصری شده است ولی در کلیت قطعنامه به طور متعدد نکات خلاف واقع ذکر شده است که منبع و ماخذی جز سایت‌های رسانه‌ای مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را محکوم می‌کند و از این‌که ساز و کار و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاویز سیاست‌بازی‌های کشورهای غربی قرار گرفته متاسف است و تعریف این قطعنامه و همچنین محتوای آن را قویا مردود می‌داند. افخم افزود: بانیان قطعنامه چشم خود را به‌روی وضع وخیم حقوق بشر در کشورهای متحد خود بسته‌اند و حتی خودشان امروزه موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها