رییس‌ جمهور در جلسه شورای عالی رفاه:

حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در صدر برنامه‌های دولت است

مشاور ویژه رئیس‌جمهور از نظر رئیس‌جمهور برای پرداخت کمک‌های جدید و مضاعف جبرانی به اقشار آسیب‌پذیر در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی خبرداد.
کد خبر: ۶۱۰۸۳۰

به گزارش ایسنا ، اکبر ترکان درباره طرح‌های دولت در رابطه با نحوه ادامه یافتن قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها گفت: در این حوزه می‌توان راه‌های مختلفی اندیشید که به دو مسیر اصلی ختم می‌شود. یا باید مبلغ یارانه را کم کنیم و مثلا به جای هر نفر 45 هزار تومان به هر نفر 23 هزار تومان برسیم که قطعا این مساله به تنش اجتماعی منجر می‌شود و نمی‌توان به تمامی مردم توضیح داد که دلیل این مساله چه بوده است.

وی اظهار کرد:‌ در نهایت به عنوان راه دوم و آن‌طور که مدنظر رئیس‌جمهور هم هست، باید دولت نسبت به تصحیح قیمت حامل‌های انرژی اقدام کند. مساله‌ای که مجلس نیز در بودجه 92 آن را پیش‌بینی کرده و به دولت اجازه داده است قیمت حامل‌ها را 38 درصد افزایش دهد.

وی ادامه داد: البته این طرح از نظر تمام جامعه مقبول نخواهد بود، زیرا افکار عمومی این طور نتیجه‌گیری می‌کنند که اینها فقط قیمت را افزایش داده‌اند اما هیچ منفعت جدیدی به مردم نرسید.

ترکان درباره راه‌حل دولت برای این موضوع نیز توضیح داد: با توجه به نظر دکتر روحانی باید در کنار این اصلاح به طبقات و اقشار ضعیف جامعه کمک‌های جدیدی پرداخت شود تا به این ترتیب این طرح توجیه پیدا کند. از این رو می‌توان این طور نتیجه‌گیری کرد که در صورت حذف پردرآمدها و همچنین اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، منابع درآمدی و هزینه‌ای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها به تعادل برسد.

ترکان درباره طرح پرداخت یارانه کالایی نیز، تصریح کرد: این مساله نیز جزو مواردی است که می‌توان آن را بررسی کرد. با توجه به اعلام رسمی نیروی انتظامی در ایران حدود 2.5 میلیون معتاد وجود دارد، اگر بخشی از این معتادها سرپرست خانوار باشند این نشان می‌دهد منابع اختصاص یافته هدفمندی‌ یارانه‌ها به خانوارها بر سر سفره آنها نمی‌آید پس می‌توان این مساله را نیز با پرداخت یارانه کالایی حل کرد. مشاور ویژه رئیس‌جمهور افزود: به این ترتیب می‌توان با بررسی خانوارهای ثبت‌نام کرده اقشاری که حقیقتا به کمک مالی احتیاج دارند، شناسایی و نسبت به حمایت از آنها اقدام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها