یواشکی روزنامه ها

شما چه کاره هستید؟

یواشکی روزنامه ها

موتور روشن و چراغ خاموش افزایش تعرفه‌ها

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۷۹۴۶
موتور روشن و چراغ خاموش افزایش تعرفه‌ها

مرغ آمریکا یک پا دارد حتی اگر انتقاد هم نکنید!

روزنامه کیهان نوشت:رسانه‌ها و مقامات غربی می‌گویند با وجود تغییر لحن هیات مذاکره کننده ایرانی و عدم انتقاد از غرب، پیشرفت در مذاکرات و کاهش تحریم‌ها نزدیک نیست!در این زمینه صدای آمریکا از قول باربارا اسلاوین پژوهشگر ارشد «شورای آتلانتیک» نوشت: اعضای هیات ایرانی در مذاکرات ژنو از وزیر خارجه گرفته تا بقیه هیات همراه در گفت‌وگوها به انگلیسی صحبت کردند و وقتی صرف کار دشوار ترجمه نشد و مفاد پیشنهاد جدید برای دستیابی به راهکار «نهایی» در مورد برنامه مناقشه‌آمیز اتمی ایران ارائه شد، نمایندگان ایران از شکایت‌ها و گلایه‌های معمول خود از تحریم‌های غرب علیه این کشور دست برداشتند و دیگر از «استاندارد دوگانه» که نمایندگان کشورهای غربی را به آن وادار می‌کرد که بیش از سایر کشورهای امضا کننده «پیمان منع سلاح‌های کشتار جمعی» مفاد آن را اجرا کند، انتقاد نکردند.

با این وجود خبرگزاری رویتر در گزارشی خاطرنشان کرد: پیشرفت درباره تفاهم بر سر برنامه هسته‌ای ایران نزدیک نیست و انتظارات از توافق در دور بعدی مذاکرات را باید تعدیل کرد.به گزارش رویتر برخی دیپلمات‌ها به رغم بهبود جو مذاکرات گفتند: هنوز اختلاف‌های عمده‌ای میان دولت‌های غربی و تهران باقی‌مانده است زیرا طرف اول با بدگمانی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران، می‌گوید این کشور دارای اهداف پنهانی نظامی است و طرف دیگر نیز با انکار این مطلب خواستار لغو تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده علیه خود است.همچنین نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید و دولت اوباما نوشت: فعلاً بحث درباره تسهیل تحریم‌ها زودرس است و ایران قبل از هر چیز باید اقدام‌های شفاف و قابل تأیید انجام دهد.

رادیو فردا نیز در همین زمینه می‌نویسد: دولت اوباما، حتی در صورت داشتن رغبت رسیدن به توافق با دولت روحانی،‌ ناگزیر از جلب حمایت کنگره برای خودداری از تصویب تحریم‌های تازه، و همچنین لغو تدریجی تحریم‌های جاری است. دولت باراک اوباما تنها در شرایطی قادر به جلب حمایت کنگره نسبت به توافق احتمالی با تهران خواهد شد که در مفاد توافق تمامی نگرانی‌های اسرائیل مورد ملاحظه قرار گرفته باشد.(!)

از سوی دیگر یونایتدپرس به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی مدعی شد: احتمال دارد واشنگتن از ایران بخواهد به جای غنی‌سازی و تولید سوخت اتمی در داخل، آن را از خارج وارد کند.این مقام آمریکایی می‌افزاید: ما برای گفت‌وگو درباره آنچه اوباما در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد، آماده هستیم.

 اوباما گفت که به حقوق ملت ایران در زمینه دستیابی به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز احترام می‌گذارد. برای درک معنای این سخنان، باید بحث و گفت‌وگو کرد.وی افزود: واشنگتن و هم‌پیمانانش مایلند شاهد برداشتن گام‌های واقعی‌تری از جانب ایران برای تحدید سرعت و دامنه برنامه هسته‌ای، محدود کردن ذخایر رو به رشد اورانیوم غنی‌شده و شفافیت بیشتر در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای این کشور باشند.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا پیش از این در توضیح سخنان اوباما در سازمان ملل تصریح کرده که اوباما مخالف غنی‌سازی در ایران است.

موتور روشن و چراغ خاموش افزایش تعرفه‌ها

کیهان نوشت:دستگاه‌های دولتی با وجود افزایش قیمت تعرفه‌های آب و گاز و برق می‌گویند فاز دوم هدفمندی از سال آینده اجرا خواهد شد!سایت «خبر آنلاین» در گزارشی نوشت: با وجود افزایش قیمت آب، برق و گاز، دولت همچنان خود را از ِآغاز اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مبرا می‌کند.این گزارش می‌افزاید: از دوازدهم مردادماه که حسن روحانی امور اجرایی کشور را به طور رسمی به دست گرفت تا امروز، قیمت آب، برق و گاز با افزایشی هر چند ناچیز همراه بوده است. نکته قابل توجه اینجاست که به رغم آنکه سخنگوی دولت بارها اعلام کرده که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال صورت نمی‌گیرد، و از سوی دیگر اجرای قانون هدفمندی به معنای افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، پس این اقدام دولت چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟

سیدعماد حسینی که به تازگی به عنوان معاون وزیر نفت معرفی شده، در گفت‌وگو با خبر آنلاین، اعلام کرد: نمی‌توان گفت هم فاز دوم را متوقف کردیم و هم جداگانه قیمت حامل های انرژی را افزایش دهیم. در واقع با این حساب می‌توان گفت که دولت وارد فاز دوم هدفمندی شده و باید منتظر آثار تورمی آن نیز باشد.وی در خصوص افزایش 10 تومانی قیمت گاز مصرفی بخش خانگی، تجاری و صنایع می‌گوید: دولت باید به شکل شفاف اعلام کند که فاز دوم هدفمندی آغاز شده است. البته وظیفه مجلس است که به این موضوع ورود پیدا کند و موضع لازم را بگیرد. چرا که مطابق تکلیف قانون قیمت حامل‌های انرژی باید متعادل با افزایش یارانه‌های نقدی افزایش پیدا کند. البته او معتقد است بعید نیست که دولت به دلیل کمبود اعتبار برای پرداخت یارانه‌های نقدی، تصمیم به چنین اقداماتی گرفته است.

اواخر شهریورماه بود که به فاصله دو روز قیمت برق و گاز در قبض‌های مشترکان افزایش یافت. به این ترتیب در حالی که دولت تاکید کرده فاز دوم هدفمندی را اجرا نخواهد کرد، اما به نظر می‌رسد بدون آنکه قصد افزایش یارانه‌ نقدی را داشته باشد یک به یک حامل‌های انرژی را افزایش می‌دهد.خبرمی‌نویسد: «میزان مصرف گاز در کشور به طور متوسط 364 میلیون مترمکعب است. با محاسبه‌ای ساده می‌توان دریافت با گران شدن 10 تومانی هر مترمکعب گاز، دولت ماهانه رقمی حدود 110 میلیارد تومان از این طریق افزایش درآمد خواهد داشت. گفته می‌شود در حال حاضر شدت مصرف انرژی در ایران به دلیل قیمت ارزان و همچنین راندمان پایین صنایع و دیگر مصرف‌کنندگان انرژی، بسیار بالا و چند برابر متوسط کشورهای پیشرفته و حتی بسیاری از کشورهای در حال توسعه است. بیست و یکم مهرماه بود که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از افزایش 10 تومانی هر مترمکعب آب مصرفی شهری براساس بند 76 قانون بودجه خبر داد.

 این سومین افزایش قیمتی بود که در یک ماه گذشته حادث شده بود و این در حالی است که دولت همچنان مصر است که فاز دوم قانون هدفمندی هنوز اجرا نشده و تا پایان سال هم اجرا نمی‌شود و این افزایش‌های ناچیز قیمتی تنها عوارض جزئی هستند که به سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی کمک خواهند کرد. با همه این اوصاف، دولت هنوز معتقد است فاز دوم هدفمندی‌ سال آینده اجرا خواهد شد و مردم نگران افزایش قیمت‌ها نباشند.گفتنی است برخی مراکز دولتی نام این افزایش را، اصلاح تعرفه‌ها گذاشته‌اند!

انتشار یک طنز با اعتراض گسترده خانواده‌ شهدا روبرو شد

روزنامه کیهان آورده:نعیمه اشراقی که مانند خواهرش زهره اشراقی از انتساب به حضرت امام خمینی(نوه امام) سوءاستفاده می‌کند اخیرا با انتشار لطیفه‌ای زشت به ساحت خانواده‌های معظم شهدا جسارت کرده بود و همین امر موجب اعتراض‌های گسترده به ویژه از سوی خانواده، همسران و فرزندان سرداران شهید نظیر فرزند شهید همت شد.به گزارش سایت اصلاح‌طلب عصر ایران در پی بروز این اعتراض‌های گسترده و حواشی و واکنش‌های تند خانواده شهدا به اظهارنظر صفحه فیس‌بوک نعیمه اشراقی، وی عازم اصفهان می‌شود تا از خانواده‌شهید همت دلجویی کند.

این گزارش می‌افزاید: از سوی دیگر به دلیل ناراحتی شدیدی که در میان دوستداران امام و انقلاب به خصوص خانواده معظم شهدا ایجاد شده بود، سیدحسن خمینی در تماسی با نعیمه اشراقی به وی دستور داده و تاکید کرده علاوه بر انتشار بیانیه دلجویی، صفحه فیس‌بوک خود را نیز مسدود کند که وی به این کار مبادرت ورزیده است.

پیش از این نیز زهرا اشراقی همسر رضا خاتمی ضمن مصاحبه‌ای موهن با العربیه فارسی علیه حجاب و چادر لفاظی کرده و ضمنا به تجلیل از برخی خواننده‌‌های کاباره‌خوان دوره طاغوت پرداخته بود.افتضاح به بار آمده توسط نعیمه و زهرا اشراقی باعث شد سایت اصلاح‌طلب آینده در واکنشی بنویسد: بی‌تدبیری و شهرت‌طلبی این دو نفر قابل تأمل است. واقعیت آن است که اگر این دو خواهر نوه امام خمینی نبودند، به هیچ‌وجه این میزان مورد توجه نبودند. این موضوع البته فرصت‌هایی را برای آنها ایجاد کرده و طبعا محدودیت‌هایی نیز ایجاد می‌کند. نمی‌توان هم خدا را خواست و هم خرما. اما گاه به نظر می‌رسد آنان به دنبال چنین روشی هستند و طبیعی است همین پیامدها را دارد. اقدامات آنها بوی شهرت‌طلبی و هنجارشکنی می‌دهد.

آینده افزود: موضوع جوک درباره همسران شهدا، اولین موضوع از این دست نیست. انتشار تصاویر خاص و آرایش کرده و غیرمنطبق با احکام اسلامی، تمجید از برخی خوانندگان دوران طاغوت و ابراز علاقمندی به آنها، تخطئه پوشش چادر، نحوه انتشار تصویر دخترخانم نعیمه اشراقی و فتوشاپی کردن آن و... از مواردی است که در چند مدت اخیر، باعث سوژه‌سازی شده است. معمولا برخی طیف‌های ناهمسو با ارزشهای دینی و انقلابی از این موارد استقبال می‌کنند. این دو دختر مرحوم اشراقی، هر دو با دو آقازاده دیگر وصلت کرده‌اند؛ زهرا اشراقی با سیدمحمدرضا خاتمی، نعیمه اشراقی با فرزند مرحوم آیت‌آلله طاهری، امام جمعه اصفهان که همسر او هم روحانی است.رسانه ضدانقلابی خودنویس نیز در این زمینه ضمن هتاکی علیه حضرت امام خمینی تأکید کرد که کسانی چون نعیمه اشراقی سوژه‌های خوبی هستند!

جروزالم پست: برای اغلب ایرانیان برنامه هسته‌ای نماد حاکمیت ملی است

کیهان نوشت:رسانه‌های غربی معتقدند غنی‌سازی اورانیوم و برنامه هسته‌ای با روح ملی ایرانیان عجین شده و تعطیل‌بردار نیست.صدای آمریکا از قول مارک فیتز پاتریک کارشناس مؤسسه مطالعات استراتژیک در لندن گفت: «ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف نمی‌کند. این امر بخشی از روح ملی آنان شده است.»همچنین روزنامه جروزالم‌پست در تحلیلی نوشت: مقامات ایرانی توقف غنی‌سازی را که خواسته آمریکا و اسرائیل است، رد می‌کنند. اکثر ایرانی‌ها، از هر گرایش سیاسی که باشند، داشتن برنامه هسته‌ای را معادل حاکمیت ملی، مدرن‌گرایی و عنصری برای برابری با غرب می‌دانند.

مذاکرات محرمانه ژنوو تور خبرنگاران با هزینه بیت‌المال!

کیهان آورده:همراه بردن ده‌ها خبرنگار همراه هیات ایرانی مذاکره کننده و در عین حال به «کلی محرمانه» اعلام کردن مذاکرات ژنو و عدم انتشار کمترین اطلاعات درباره جزئیات مذاکره به این سؤال در میان ناظران دامن زده که اگر آن هزینه هنگفت درست بوده، چرا مذاکرات محرمانه اعلام شده و اگر محرمانه بودن مذاکرات اقدام سنجیده‌ای بوده پس چرا این همه خبرنگار در کنار هزینه هنگفت بیت‌المال سرکار رفته‌اند.بنابر برخی گزارش‌ها 50 نفر و بنابر برخی گزارش‌های دیگر 34 نفر همراه هیات مذاکره کننده به ژنو برده شده‌اند که البته اغلب آنها وابسته به طیف نشریات زنجیره‌ای اصلاح‌طلب بوده‌اند.

سایت بولتن نیوز در این زمینه نوشت خوب است وزارت خارجه توضیح دهد که همراه کردن 34 خبرنگار دارای کدام توجیه کارشناسانه و معقول و منطقی بوده است؟ کدام کشور ثروتمند دنیا برای یک مذاکره دو روزه این تعداد خبرنگار را با خرج دولت با خود همراه می‌کند؟ مسلماً این مذاکرات همچنان و شاید تا مدت‌ها و حتی سالها ادامه پیدا کند کما اینکه تاکنون هم چندین سال از قدمت این مذاکرات گذشته است، آیا برای هر نوبت این لشکرکشی رسانه‌ای می‌تواند توجیه مطبوعاتی و حتی اقتصادی داشته باشد؟ با شرایط وخیم اقتصادی کنونی چگونه می‌شود این حاتم بخشی را توجیه کرد؟ جالب اینکه این دوره از مذاکرات محرمانه بوده و تمام خبرنگاران اعزامی بجز مخابره محدود چند حاشیه غیرمهم مثل ویلچرنشینی آقای ظریف اصلاً چیزی برای مخابره نداشته و هنگام بازگشت هم حتی اگر به نکته‌ای از درون مذاکرات پی برده باشند حق انتشار آن را نداشته و ندارند!

بولتن نیوز همچنین به نوشته صفحه فیس‌بوک یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب فراری به نام امید معماریان اشاره می‌کند که ضمن آن معماریان مدعی شده پیشنهاد همراه بردن این خبرنگاران به ژنو را در سفر نیویورک به دکتر ظریف داده و «آقای ظریف با یکی از همکارانشان همان جا مطرح کردند و بعد از چند دقیقه‌ای صحبت قول دادند از این بعد در سفرهای خارجی که خبرنگاران رسمی هیأت را همراهی می‌کنند دو خبرنگار از روزنامه‌های مستقل همراه خود آورد. از ایشان اجازه گرفتم که این خبر را به اطلاع خبرنگاران ایرانی برسانم. این موضوع را با یکی دیگر از اعضای بلند پایه هیأت ایرانی هم مطرح کردم و ایشان هم گفتند در این زمینه طرحی را با روزنامه‌نگاران داخلی پیگیری خواهند کرد که خبرنگاران نشریات مستقل (مثل شرق و اعتماد و بهار و مجلاتی مانند آسمان و مهرنامه و تجارت فردا و همچنین نشریات دست راستی...) بتوانند در سفرهای رسمی همراه هیأت باشند.»

صدور مجوز سفر یک وزیر به اوکراین با هواپیمای اختصاصی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، بر اساس مجوزی که یکی از مدیران ارشد دولتی طی روزهای اخیر به یکی از وزرای اقتصادی دولت ابلاغ کرده، این وزیر می تواند به استناد ماده ۳۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سفر آینده خود به کشور اوکراین، در مسیر رفت و برگشت از هواپیمای اختصاصی دولت استفاده کند.

 تخلفات شرکت مشهور نفتی به دادگاه رفت

خراسان آورده:بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، پس از آنکه یک شرکت مشهور نفتی به علت تخلفات متعدد در صادرات محصولات خود به خارج کشور و استفاده از فرآورده های نفتی یارانه ای برای تولید محصولات مجرم شناخته شد، مدیران این شرکت اقدام به ارائه اسنادی برای اثبات بی گناهی خود کردند که با استعلامات انجام شده، مشخص شد که بخشی از این اسناد جعلی هستند و اکنون پرونده هر دو تخلف این شرکت، به مراجع قضایی ارسال شده است.

ادامه توهین زنجیره‌ای به آیت‌الله هاشمی

روزنامه ایران نوشت:خبر اول این که در حالی که هنوز چند روز از توهین 2 مداح تهران به مقامات عالیرتبه، دولت و مجلس آن‌هم در روز عرفه نگذشته، حجت‌الاسلام حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به تخریب شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخته است. وی بدون توجه به مبارزات انقلابی آیت‌الله هاشمی و همراهی ایشان با امام راحل گفته: آقای هاشمی به چند علت موضوع حذف شعار مرگ برامریکا را مطرح می‌کند؛ علت اول این است که آقای هاشمی هیچ وقت یک مرد انقلابی نبود و خود آقای هاشمی در کتاب آقای زیباکلام تحت عنوان هاشمی بدون روتوش صریحاً می‌گوید که اگر شاه به اصل دوم متمم قانون اساسی عمل می‌کرد و مقداری فشار و استبداد را کم می‌کرد احتیاجی به انقلاب نبود، بنابراین ایشان روحیه انقلابی نداشت و در حقیقت در هاشمی رفسنجانی بیشتر اندیشه‌های لیبرالیستی پررنگ بود تا روحیه انقلابی که در نهایت خواه و ناخواه با یک انقلاب مواجه شد.

نتایج جالب یک نظرسنجی رسانه‌ ای

ایران در خبر دیگری نوشته:این که بعد از مذاکرات اخیر ژنو محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان از لزوم محرمانه ماندن نتیجه مذاکرات ایران با 1+5 سخن گفت. خبرگزاری خبرآنلاین دریک نظرسنجی نظرات مردم را در این باره جویا شده که نتایج جالبی به همراه داشته است.از میان 8435 نفری که در این نظرسنجی مشارکت کرده‌اند، 86 درصد کاربران با محرمانه ماندن مذاکرات هسته‌ای موافقت کرده بودند و تنها 14 درصد مخالف این موضوع هستند.

تعداد شهدای درگیری بانه به 6 نفر رسید

ایران آورده:با خبر شدیم که یکی از دو مجروح درگیری هفدهم مهر ماه سپاه بانه با ضدانقلاب، در بیمارستان بعثت سنندج به شهادت رسید. هفدهم مهر ماه جاری نیروهای سپاه بانه با عوامل ضدانقلاب در ساوان این شهرستان درگیر شده بودند که پنج نفر از آن‌ها به فیض شهادت نائل آمدند.در جریان این درگیری، دو نفر دیگر از نیروهای سپاه بانه زخمی شدند که متأسفانه یکی از آن‌ها به نام زانا محمودپور به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

جلو طرح دولت پیشین را بگیرید!

ایران دست آخرنوشته: این که جمعی از سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی در نامه‌ای به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگرانی خود را نسبت به خروج آثار تاریخی از ثبت ملی اعلام کردند. آنان گفته‌اند: متأسفانه از ابتدای دولت نهم، شاهد ثبت حساب نشده و همراه با پرونده‌های ناقص در مورد آثار و بناهای تاریخی کشور بوده‌ایم. در این نامه آمده است: این اتفاق، بحرانی با نام «خروج آثار تاریخی از فهرست میراث ملی کشور» را به دنبال داشت.

از بهنود دعوت به همکاری نشده است

روزنامه تهران امروز نوشت:ماشاالله شمس‌الواعظین روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با فارس درباره انتشار روزنامه نشاط با مدیریت وی گفت: «این روزنامه در هفته اول آبان منتشر می‌شود.» وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درست است در اولین شماره از این روزنامه قرار است گفت‌وگویی از محمد خاتمی منتشر کنید گفت:‌»ما هیچ مصاحبه‌ای با سید محمد خاتمی انجام نداده‌ایم.» شمس‌الواعظین همچنین درباره دعوت از مسعود بهنود جهت همکاری تاکید کرد:‌ «بنده از مسعود بهنود برای همکاری دعوت نکرده‌ام و این خبر درست نیست.»

به درخواست معاون رئیس‌جمهور موضوع «مناظره» تغییر کرد

تهران امروز به نقل از روابط‌عمومی معاونت سیما نوشت: هفته گذشته مرتضی حیدری مجری برنامه «مناظره» اعلام کرد، این برنامه 26 مهر به موضوع حذف دهک‌های پر درآمد یارانه بگیر نقدی اختصاص خواهد داشت اما به درخواست فرهاد نوبخت، برنامه «مناظره» هفته آینده به این موضوع خواهد پرداخت تا نوبخت و نمایندگانی از اعضای هیات دولت بتوانند در این برنامه شرکت کنند.

بدهی دولت احمدی‌نژاد برای روحانی

روزنامه تهران امروز نوشت:سایت انتخاب درباره بار سنگین انتقال بدهی‌های دولت‌های نهم و دهم به دولت یازدهم، نوشت: «بودجه عمومی دولت ایران طی هشت سال گذشته دو برابر شده، اما همزمان کسری بودجه بدون نفت به دو برابر و کسری تراز عملیاتی به چهار برابر رسیده است و دولت روحانی باید ۱۸۳هزار میلیارد تومان بدهی‌ دولت احمدی‌نژاد را بپردازد.»

توقف جلسات کابینه در سایه

تهران امروز آورده:جلسات وزرای کابینه احمدی‌نژاد که برخی رسانه‌ها از آن به عنوان «کابینه در سایه» نام می‌بردند، پس از برگزاری سه جلسه در ساختمان لادن، متوقف شده است. به گزارش جهان، علت توقف این جلسات کاهش تعداد شرکت کنندگان بوده است. برخی وزرای دعوت شده پس از مشاهده مشایی، از حضور در جلسات بعدی انصراف داده‌اند.

احساس شرمساری کارگردان فیلم موهن

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:آرنود ون دورن، از سازندگان فیلم توهین آمیز "فتنه" به ساحت مقدس پیامبر(ص) که در حج امسال شرکت کرده، گفت: هنگامی که در مقابل آرامگاه حضرت محمد(ص) بودم، احساس شرمساری می‌کردم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "On IsIam" ون دورن روز 26 مهر ماه، در مکه مکرمه اعلام کرد که در این سفر حج به معنای آرامش و آسودگی خاطر رسیده است. وی درحالی که اشک از چشمانش جاری بود، افزود: من اینجا خود را در میان انبوه قلب‌های مؤمن دیدم و امیدوارم که اشک ندامت همه گناهان مرا پاک کند. دورن قبلاً از اعضای حزب راست گرای افراطی هلند موسوم به حزب آزادی و از جمله افرادی بود که در ساخت فیلم موهن فتنه دست داشت. این فیلم با اهانت به ساحت حضرت محمد(ص)، قرآن کریم و اسلام را با خشونت مرتبط می‌کند. پس از اینکه این فیلم اعتراضات زیادی را در جهان در پی داشت، ون دورن شروع به مطالعه در مورد اسلام و حضرت محمد(ص) کرد و اوایل سال جاری میلادی به دین اسلام مشرف شد. وی گفت: از زمان رسیدن به سرزمین مقدس، بهترین روزهای عمرم را تجربه کرده‌ام و چون دلم می‌خواست بیشتر در شهر مدینه باشم، پس از انجام اعمال حج به مدینه باز می‌گردم.

ندانم کاری به ضررمردم

خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل گزارش داد: گرگ آلوده به مرض هاری بسیار خطرناک و قابل انتقال به انسان و حیوان تعداد زیادی از احشام شهرستان مشکین شهر استان اردبیل را تلف و 8 نفر از اهالی را مجروح کرد که اکثر مجروحان به دلیل شدت نیاز به مراقبت بیشتر به بیمارستانهای مجهز مرکز استان منتقل شدند. براساس همین گزارش، حال برخی از آنان بسیار وخیم است و تمام سگ‌های دامداران که جهت دفاع با گرگ آلوده روبرو شده بودند برای جلوگیری از شیوع آلودگی معدوم گردیدند. قبلاً مسئولین ذیربط استان گفته بودند تعدادی گرگ را جهت احیاء حیاط وحش استان اردبیل از یکی از کشورهای همسایه خریداری و در طبیعت استان رهاسازی کرده‌اند. این قبیل اقدامات کارشناسی نشده و بدون ملاحظات جانبی، طی سالهای گذشته صدمات جبران ناپذیری به محیط طبیعی استان وارد نموده است.

اعتراض امام جمعه به برگزاری کنسرت

جمهوری اسلامی نوشت:حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود در مسجدالنبی(ص) این شهر از عملکرد متولیان فرهنگی قزوین به شدت انتقاد کرد. وی گفت: برگزاری کنسرت‌های موسیقی با مجوز رسمی متولیان امر در این شهر جز لطمه زدن بر ارزشهای مذهبی و فرهنگی و ترویج لهو و لعب نتایج دیگری ندارد. وی افزود: برگزاری این کنسرت‌ها مغایر با اخلاق و آموزه‌های دینی است.

دولت انگلیس هم تعطیل می‌شود

روزنامه قدس نوشت: نیک کلگ، معاون نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد، این کشور ممکن است از سوی افراطگرایان وابسته به محافظه‌کاران دچار تعطیلی دولت نظیر آنچه که چند روز پیش در آمریکا اتفاق افتاد، شود.

ضرب و شتم حجاج شیعه در مکه

قدس به نقل از ابنا نوشت: حجاج وهابی در «منا» با کافر خواندن شیعیان به سوی سه شیعه آمریکایی یورش بردند و این سه فرد را به چادر دیگری منتقل کردند و با مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار دادند. این شیعیان که ساکن منطقه مترو دتروید واقع در شمال شرق میشیگان آمریکا بودند در منا مشغول عبادات و اعمال خود بودند.

دو طیف طرح را امضا کردند

قدس از قول خبرآنلاین آورده: محمد علیخانی، نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح تشکیل گروه دوستی - پارلمانی ایران و آمریکا که در مجلس هفتم مطرح شده بود، گفت: این طرح در مجلس هفتم توسط 15 نفر از نمایندگان تهیه شد و برخلاف آنچه گفته می‌شود طراحان و امضاکنندگان، اصلاح‌طلب بودند و برخی دوستان اصولگرا مانند آقای نبی رودکی نیز از امضا کنندگان این طرح بودند.

انتخاب محل غلط، فرودگاه شهرکرد را تعطیل کرد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که پروازهای خروجی و ورودی فرودگاه بین‌المللی شهرکرد به‌دلیل جانمائی اشتباه فرودگاه و ارتفاع زیاد لغو و این فرودگاه تعطیل اعلام شده است. واحد مرکزی خبر نوشت: از این فرودگاه بین‌المللی تا یک ماه پیش پروازهای رفت و برگشت به کشور کویت، مشهد و تهران صورت می‌گرفت. مدیر فرودگاه بین‌المللی شهرکرد گفت: به دلیل جانمائی اشتباه فرودگاه شهرکرد همچنین ارتفاع زیاد این فرودگاه، نیاز به استفاده از هواپیماهای خاص برای پرواز است و شرکت‌های هواپیمایی حاضر به دادن پرواز به این فرودگاه نیستند. فرودگاه بین‌المللی شهرکرد درسال 1387 به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت ایران تغییر نمی‌کند

آرمان آورده:شنیده شد که درحالی‌ که اواخر هفته گذشته در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها شایعه‌ای مبنی بر تغییر مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب منتشر شده بود، رئیس دفتر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران این خبر را تکذیب کرد. خردادنوشت: از اواسط هفته گذشته اخباری مبنی‌بر بر کنار شدن حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، منتشر شد. مناطق نفت‌خیز جنوب، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین تولیدکننده نفت ایران به‌شمار می‌رود و حمید بورد که از مدیران قدیمی این شرکت محسوب می‌شود و سال‌ها در بخش‌های حفاری و بهره‌برداری به فعالیت مشغول بوده است. اخبار منتشرشده، خبر از برکناری این مدیر نفتی و انتصاب حیدر بهمنی، مدیر بازنشسته شرکت ملی حفاری ایران به جای وی داشت هر دوی این خبر تکذیب شد.

نامه فاطمه کروبی به روحانی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که فاطمه کروبی٬ همسر مهدی کروبی در نامه‌ای خطاب به دکتر حسن روحانی از وی خواسته تا در راستای سوگند آغازین خود به قانون اساسی و پاسداری از اصول آن، مبنای حقوقی رفتارهای صورت گرفته با همسرش را از مقامات مسئول جویا شود. در پایان این نامه٬ خانم فاطمه کروبی به پیامی از مهدی کروبی خطاب به حسن روحانی اشاره می‌کند. مهدی کروبی در این پیام خطاب به رئیس‌جمهور ایران آورده است: قدر مردم و حمایت آنان را بدانید، حال که خداوند عنایتی کرده از آرایشان پاسداری کنید، سعی کنید حقوق ملت- اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسی- اجرایی شود.

روایت روزنامه کویتی از پایان کار سفیر ایران

آرمان آورده:شنیده شد که یک روزنامه‌ کویتی از اتمام ماموریت سفیر ایران در این کشور خبر داد. روزنامه‌ الکویتیه به نقل از منابع آگاه نوشت که روح‌ا... قهرمانی، سفیر ایران در کویت در روزهای آینده بعد از اتمام دوره ماموریتش به تهران بازخواهد گشت. به گفته این منابع سفیر ایران نتوانست در دوره ماموریتش تغییری را در روابط تهران - کویت ایجاد کند؛ روابطی که ایران خواهان توسعه آن بود. منابع کویتی بیان کردند که وزارت امور خارجه ایران هنوز جانشینی برای قهرمانی تعیین نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها