سرمقاله‌ روزنامه‌های صبح دوشنبه

نگاه دنیا به رابطه ایران و آمریکا

حضور بیش از 30 خبرنگار در هیات اعزامی ایران به مذاکرات هسته ای

تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 در حالی عازم ژنو شد که یک تیم خبری و تصویری گسترده هیات ایران را همراهی می کند.
کد خبر: ۶۰۶۴۷۹
حضور بیش از 30 خبرنگار در هیات اعزامی ایران به مذاکرات هسته ای

تیم مذاکره کننده ایران به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دقایقی پیش تهران را به مقصد ژنو محل برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 ترک کرد.

در هیات ایران علاوه بر ظریف که قرار است در مراسم افتتاحیه اجلاس حضور داشته باشد، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌ روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داوود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی حضور دارند.

در مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست تیم مقابل را بر عهده دارد و 6 کشور نیز در سطح معاونین وزرای خارجه در این نشست حاضر خواهند شد.

ایران قرار است در ژنو بسته پیشنهادی جدیدی را به 1+5 ارائه دهد.

در هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران بیش از 30 خبرنگار، عکاس و تصویربردار حضور دارند تا مذاکرات دو روزه ایران و 1+5 را پوشش خبری و تصویری دهند.

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران با گروه 1+5 پیش از ترک تهران به مقصد ژنو  اظهار کرده بود: جمهور اسلامی ایران مسلما با راهبرد تعامل به این مذاکرات خواهد رفت ما به دنبال مذاکرات نمایشی و وقت تلف کردن نیستم و انتظار داریم طرف مقابل هم با همین روحیه در مذاکرات شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به طراحی هایی که صورت گرفته فکر می کنیم از طرف مقابل حسن نیت وجود داشته باشد رسیدن به یک تفاهم دور از دسترس نیست البته باید انتظارات را به صورت معقول داشته باشیم و مسائل فنی و تکنیکی را نیز در نظر بگیریم حتما پیشنهادی را که ما ارائه می دهیم در همان جلسه قابل پاسخگویی از طرف آنها نیست و جلسه دیگری نیاز است که بررسی کنند و با هم به نظر مشترک برسند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها