رئیس‌جمهور بر ضرورت ارتباط تمام بخش‌های دولت با نخبگان تاکید کرد

روحانی: دولت به منتقدان خود افتخار می‌کند

روحانی در مراسم دانش آموختگی نیروی انتظامی:

پلیس خود را معلم مردم نمی‌داند و مردم هم دانش‌آموز نیستند

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سی و دومین مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین با تاکید بر اینکه پلیس باید مظهر اقتدار، امنیت، نظم و آرامش در جامعه باشد، اظهار داشت: نیروی انتظامی، نقش بسیار تاثیر گذاری هم در اجرای تدابیر لازم برای تحقق حماسه اقتصادی و هم در ایجاد امید برای سراسر جامعه و مردم خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۴۹۷۷
پلیس خود را معلم مردم نمی‌داند و مردم هم دانش‌آموز نیستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری روحانی در این مراسم، ضمن تقدیم احترام به خانواده های شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی و تبریک هفته نیروی انتظامی به افسران، کارمندان و فرماندهان ناجا، گفت: امروز جای جای کشور عزیزمان با حضور نیروی مقتدر، مومن، قانونمدار و کارآمد، دارای نظم و امنیت است.

پلیس ایران، جامعه محور و حامی مردم است

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر چه نیروی انتظامی وظایف و مسوولیت های بسیار متنوعی برعهده دارد، اما در عین حال پلیس به عنوان مظهر آرامش بوده و پلیس جمهوری اسلامی ایران، پلیسی جامعه محور است.

وی تصریح کرد: گرچه ایجاد امنیت، اولین وظیفه حاکمیتی هر نظام و دولتی به شمار می رود اما در نظام مردم سالار ما باید در کنار مردم باشیم و رسالت و مسوولیت اصلی برقراری امنیت را به مردم بسپاریم؛ چرا که این مردم هستند که با ایمان، اعتقاد و حضور مومنانه خود در سراسر میهن،امنیت را ایجاد می کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پلیس در واقع در برقراری امنیت، مردم را مورد حمایت قرار می‌دهد و ما باید به نقطه ای برسیم که در هر محله،انجمن آن محله،‌امنیت را برعهده داشته و پلیس به عنوان حامی و مددکار آن جمع، حضور داشته باشد که تا رسیدن به این نقطه راه طولانی در پیش نداریم.

پلیس خود را معلم مردم نمی‌داند و مردم هم دانش‌آموز نیستند

روحانی یادآور شد: پلیس در عین حالی که مظهر امنیت و زدودن هر تهدیدی برای مردم وجامعه است، مظهر ادب و اخلاق در ایران خواهد بود. اگر چه نه دولت و نیروی انتظامی، معلم مردم نبوده و مردم را دانش آموز نمی دانند.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین هستند و اگر امروز دولت توان و قدرتی دارد، این ناشی از رای مردم است.

وی اقتدار پلیس برای برقراری نظم را برای مردم و به نمایندگی از آنان دانست و گفت: ما همه کارگزاران این ملت بزرگ هستیم.

نیروی انتظامی نقشی مؤثری در امنیت خلق حماسه سیاسی داشت

رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: ملت ایران با هوشیاری و حضور شکوهمند خود در انتخابات خرداد 92، حماسه سیاسی را به گونه ای آفریدند که همه جهانیان را تحت تاثیر قرار داد و نیروی انتظامی نقش بسیار تاثیر گذاری در تحقق این حماسه شکوهمند ایفا نمود، به گونه ای که انتخابات بدون کوچکترین ناامنی و در آرامش کامل انجام شد.

روحانی اظهار داشت: امروز نیز برای حماسه اقتصادی، پلیس در صف اول است و می تواند راه را برای تحقق این حماسه بزرگ فراهم کند چرا که ما نیاز به محیطی آرام برای رونق محیط کسب و کار هستیم؛ پلیس باید با اولویت بندی به جرایم سنگین و سازمان یافته اولویت دهد.

پلیس بیشترین نقش را در اجرای عادلانه حقوق شهروندی دارد

وی با بیان اینکه پلیس باید به عنوان یک جامعه شناس و روانشناس اجتماعی به جامعه بنگرد، گفت: همه تلاش نیروی انتظامی در قدم اول برای پیشگیری باشد و در صورتی که جرمی واقع شد، آنگاه مقتدرانه مجهز به همه فناوری های روز با مجرم برخورد کند و این خواست مردم ماست. اما متهم، غیر مجرم است . ما در برابر متهمین یک نوع رفتار باید داشته باشیم و در برابر مجرمین، مخصوصا آنهایی که در جامعه جرم مشهود دارند که پلیس به عنوان ضابطان قانون و ضابطین قوه قضاییه در برابر جرم مشهود وظیفه خاص خود را دارد.

رئیس جمهور افزود: قانون باید در عین اقتدار مد نظر پلیس باشد. چرا که پلیس معیار و محور قانون در جامعه بوده و مردم باید قانونمداری را در رفتار و اعمال پلیس و مقررات آن مشاهده کنند.

روحانی گفت: پلیس باید مظهر عدالت باشد چرا که همه مردم از حقوق شهروندی مساوی برخوردار بوده و پلیس باید بیشترین کمک را در اجرای عادلانه حقوق شهروندی که یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید بوده به انجام برساند.

در مسأله حجاب پلیس نباید بار همه را به دوش بگیرد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بانوان باید از حضور پلیس در جامعه احساس امنیت و آرامش کنند، گفت: اگر در مساله حجاب تذکری لازم است باید این تذکر از مدرسه، دبیرستان، دانشگاه‌ها، مساجد، علما و حوزه ها آغاز شده و آخرین مرحله کاری باشد که به تذکر بینجامد؛‌ پلیس نباید بار همه را به دوش گیرد و وزارت کشور و نیروی انتظامی طبق وظیفه ای که در این زمینه دارند، پیشقدم بوده و یار همه کسانی که به غیر از دولت وظیفه اجرای فرهنگ در کشور را دارند،‌است.
وی خاطر نشان کرد: باید یادمان باشد که ما قیم مردم نیستیم و همه باید خادمان این ملت بزرگ باشیم و زمینه ای را فراهم کنیم که مردم معیشت و فعالیت بهتر و رونق بیشتر در کسب و کار خود را ببینند.

رئیس جمهور افزود: باید کاری کنیم که اخلاق و عفت در جامعه استقرار یابد و این جز با رفع بیکاری و فقر از جامعه محقق نمی شود؛ باید به گونه ای اقدام کنیم که مردم نسبت به نیازمندی‌های ضروری زندگی آسوده خاطر باشند.

روحانی در پایان اظهار امیدواری کرد: ناجا و پلیس در شعار قانونمداری، مردم داری و روزآمدی روز به روز موفق تر، پیروزتر و سرافراز تر باشند.

پیش از سخنان رئیس جمهور سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گزارشی از آخرین اقدامات این نیرو در راستای حفظ امنیت مرزها، امنیت حمل و نقل جاده ای، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با جرایم سایبری و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم ارائه کرد.

همچنین فرمانده دانشگاه علوم انتظامی نیز گزارشی از روند فعالیت های علمی و برنامه های این دانشگاه در راستای ارتقای سطح دانش و روز آمدی پرسنل نیروی انتظامی ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها