فهرستی از تقلب​های رایج در خوراکی​‌ها

مواظب باشید: ۱۱ خوردنی غیر استاندارد به جای اصل

ادویه ها به دلیل استفاده بسیاری از افراد در آشپزی و کاربرد روزانۀشان در طعم و عطر دادن به غذا، از جمله محصولاتی به شمار می‌روند که راه را برای تقلب سودجویان و فروش نوع تقلبی به جای اصل فراهم کرده‌اند. برای آن که شما هم جزو کسانی نباشید که هنگام خرید سرشان کلاه می‌رود، خواندن این نوشتار کوتاه را از دست ندهید.
کد خبر: ۶۰۴۲۱۳


فلفل تقلبی

برای تقلب در فلفل از موادی نظیر خاک اره نرم، نرم کرده پوست گردو و فندق، آرد نخودچی، نرم شده هسته خرما، تفاله زیتون و مواد مشابه به عنوان پایه استفاده کرده و برای ایجاد تندی و رنگ و مزه آن را با پودر فلفل فرنگی یا خردل سیاه مخلوط می کنند.

خردل تقلبی

پودر خردل از نرم کردن دانه ی خردل سیاه یا سفید یا مخلوط این دو به دست می آید و گاهی آن را با آبغوره یا سرکه مخلوط کرده و خردل خمیری به دست میآورند. در مورد خردل متقلبین از نشاسته آرد غلات استفاده می کنند و برای ایجادرنگ مورد نظر مقداری پودر زردچوبه به آن اضافه می نمایند.

زردچوبه تقلبی

برای تولید زردچوبه ی تقلبی، موادی نظیر آرد یا نان خشک، پوست پسته وکمی زردچوبه را با یکدیگر مخلوط کرده و به عنوان زردچوبه به فروش میرسانند.

سماق تقلبی

عده ای از متقلبین تفاله غوره و زرشک را با گل اخدی و آب شاه توت مخلوط نموده و به عنوان سماق به فروش می رسانند.

راهکار: اگر با اطلاع از این موارد باز هم در تشخیص ادویه اصل تردید دارید، بهترین راه برای تشخیص نوع تقلبی از اصل آن است که با توجه به نوع بسته بندی و بخصوص درج علائم استاندارد مواد غذایی، پروانه، تاریخ و مشخصات تولید خرید خود را انجام دهید و این مواد را به صورت بسته بندی از اماکن معتبر و قابل اطمینان بخرید.

>> فودنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها