بیایید برای خودمان دست بالا کنیم

وقتی ازدواج کابوس دختران می‌شود

مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت احوال کشور گفت: به‌دلیل ساختار هرم سنی جمعیت از سال ۹۳ به بعد، آمار پسران در سنین ازدواج بیش از دختران می‌شود.
کد خبر: ۶۰۱۱۷۲

علی‌اکبر محزون در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین وضع جمعیت، به ازای هر ۲۶ خانوار یک رویداد ازدواج در کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان این‌که شاخص نرخ ازدواج در سال‌های اخیر تغییرات جزئی داشته است، اظهار کرد: از مهم‌ترین شاخص‌های سن زوجین این است که اکنون حدود ۱۲ درصد ازدواج‌ها در رده‌های همسن، ۱۱ درصد زنان دو تا ۲۰ سال بزرگ‌تر از مردان و 65/3 درصد زنان یک‌سال بزرگ‌تر از مردان است. وی توضیحی درباره بقیه شاخص‌ها ارائه نکرد. محزون با اشاره به این‌که بیشترین ازدواج‌ها در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال رخ می‌دهد، ادامه داد: هنوز آمار دقیقی از میزان ازدواج در شش‌ماهه اول امسال به‌دست نیامده است. وی درباره ثبت ازدواج در سال گذشته یادآور شد: در سال گذشته ۸۳۱ هزار و ۶۷۰ ازدواج در کشور به ثبت رسیده که ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ مورد در شهرستان‌ها و ۱۴۹ هزار و ۲۴۴ ازدواج در روستاها بوده است. محزون تصریح کرد: استان‌های زنجان با 5/17 در هزار، اردبیل 5/14 در هزار و کردستان با 1/16 در هزار بیشترین نرخ ثبت ازدواج را داشته‌است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها