با سرمایه گذاری بنیاد برکت؛

105 هزار شغل در مناطق محروم ایجاد می شود

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اعلام کرد با اجرای طرح‌های کارآفرینی در مناطق محروم و دورافتاده استان ایلام ۴۰۰ شغل جدید ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۹۷۰۲۹
ایجاد ۴۰۰ شغل با طرح‌های کارآفرینی در استان ایلام

به گزارش بنیاد برکت، این بنیاد که در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شکل گرفت، تاکنون در سه طرح توانمند سازی اقتصادی در استان ایلام مشارکت کرده است.

حمایت مالی بنیاد برکت از این طرح‌ها برای بیش از 400 نفر ایجاد اشتغال کرده و فعالیت های تولیدی و اقتصادی را در این استان محروم رونق بخشیده است.

حجم کل منابع این طرح‌ها بیش از 203میلیارد ریال شامل 86 میلیارد ریال منابع سرمایه‌ای و 117 میلیارد ریال منابع غیر سرمایه‌ا‌ی بوده است.

این در حالی است که بنیاد برکت همچنان آمادگی دارد که برای توانمند سازی کارآفرینان در این استان، مشارکت داشته باشد.

این بنیاد تلاش می کند تمامی فعالیت های تامین مالی خرد را معطوف بر مدل های جدید مبتنی بر عقود مشارکتی و تأمین مالی پروژه‌ای سرمایه محور کند.

به همین خاطر برای تحقق ماموریت راهبردی خود در مناطق محروم کشور، مدل تامین مالی خرد را از طریق سرمایه‌گذاری ریسک پذیر، بومی سازی کرده است.

بنیاد برکت تاکنون در حوزه کارآفرینی فردی و جمعی با تشکیل شرکت با افراد حقیقی یا حقوقی، برای راه اندازی طرح های اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار کشور اقدام کرده است و با گذشت دوره‌ای نه چندان طولانی، این شیوه فعالیت در حد چشم‌گیری نتایج مثبت خود را نشان داده و توجه کارشناسان اقتصادی را به خود جلب کرده است.

در این چارچوب تاکنون برای مشارکت در 135 طرح کارآفرینی در سطح کشور، بیش از 15 هزار و 121 میلیارد ریال توسط بنیاد برکت سرمایه گذاری شده است.

اجرای این طرح‌ها بیش از 730 روستا در کشور را با جمعیتی بیش از 570 هزار نفر پوشش می‌دهد و بیش از 100 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

این طرح‌ها به طور میانگین حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 31 طرح نیز به بهره برداری رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها