کار آزمایشگاهی، راه افت تحصیلی را می بندد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: توجه به مباحث آزمایشگاهی باعث کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان شده و میزان علاقمندی آنها به دروس علوم پایه افزایش می‌باید.
کد خبر: ۵۹۶۴۳۳
کار آزمایشگاهی، راه افت تحصیلی را می بندد

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که وضعیت آزمایشگاه‌های مدارس چگونه است، اظهارداشت: وضعیت آزمایشگاه‌های مدارس خوب است و مدرسه‌ای که نوساز باشد، آزمایشگاه دارد؛ سازمان نوسازی مدارس موظف است دبیرستان‌هایی که ساخته می‌شود، آزمایشگاه آن را هم تحویل دهد.

وی افزود: مدارس قدیمی اکثراً آزمایشگاه دارند و ممکن است آزمایشگاه یک مدرسه‌ای کم و کسری داشته باشد؛ رویکرد ما در تدریس استفاده از آزمایشگاه است.

سحرخیز ادامه داد: در تحول جدیدی که در آموزش و پرورش انجام می‌شود، رویکرد پژوهش محوری و توجه به موزه‌ها، آزمایشگاه‌ها و محیط‌های متنوع یادگیری ایجاب می‌کند که ما از آزمایشگاه بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان این که شورای عالی آموزش و پرورش باید در موضوع نمره آزمایشگاه بازنگری کند، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم یا باید وزن نمره آزمایشگاه بالا برده شود یا درس آزمایشگاه مستقل شود؛ این نقیصه‌ای است که وجود دارد، یعنی وقتی می‌گوییم درس فیزیک آزمایشگاه، باید بدانیم سهم آزمایشگاه از نمره 20 چقدر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اضافه کرد: معتقدم باید ضریب درس آزمایشگاه بالا برود و دانش‌آموز هر مبحثی را که می‌خواند، معلم آن را با آزمایشات مربوطه نشان و توضیح دهد؛ اگر این موارد برای دانش‌آموزان جا بیافتد و کاربست آن را در بحث‌های آزمایشگاهی ببینند، از افت تحصیلی هم جلوگیری شده و میزان علاقمندی دانش‌آموزان به دروس علوم پایه افزایش پیدا می‌کند و این اتفاقاً باعث خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان است.( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها