مدیرگروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از علل عمده التهاب لوزه سوم، سرماخوردگی مکرر است.
کد خبر: ۵۹۶۳۱۰

دکتر محمدرضا شریفیان در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: لوزه سوم در کودکان به عنوان یک مخزن عفونت‌ عمل می‌کند و به دلیل ضعف سیستم ایمنی در آنان، عفونت دستگاه تنفسی بیشتر اتفاق می‌افتد. التهاب لوزه سوم در سنین دو تا سه سالگی رخ می‌دهد و همچنین در سنین پنج سالگی نیز به اوج خود می‌رسد و پس از آن در افراد بالغ به طورکلی محو می‌شود.

وی اظهار کرد: بزرگی بیش از حد لوزه سوم در کودکان بر اثر آلرژی، عفونت‌های حلق و دستگاه تنفسی است. در صورت شدید بودن التهاب لوزه سوم، کودک در حین خواب خرخر کرده و همچنین از طریق دهان تنفس می‌کند. لوزه سوم در صورت بروز عوارض باید برداشته شود و نبود آن به دلیل نقش دفاعی کمرنگی که ایفا می‌کند، مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. در صورتی که درمان طبی، استفاده از آنتی‌بیوتیک و داروی ضدحساسیت در درمان التهاب لوزه سوم مفید نبود برای بهبود مشکل انجام عمل جراحی توصیه می‌شود.

ورزش خودسرانه برای مبتلایان به دیسک کمر، ممنوع

یک پزشک ارتوپد گفت: افرادی که مبتلا به دیسک کمر هستند هرگز خودسرانه ورزش نکنند، زیرا این کار باعث بدتر شدن این درد می‌شود و بهتر است با اجازه پزشک و روش‌های وی پیش بروند.

دکتر طلوعی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کمردرد در هر سنی می‌تواند شکل گیرد، ولی کودکان بیشتر از دیگر افراد در خط قرمز مبتلا به کمر درد هستند. زیرا استخوان‌بندی کودکان به علت این که در حال رشد مراحل تکاملی خود را طی می‌کنند، آسیب‌پذیرتر از دیگر سنین است.

وی با بیان این که بیش از 80 درصد از مردم در طول زندگی خود دچار کمردرد می‌شوند، گفت: دو نوع کمردرد وجود دارد؛ یکی کمردرد معمولی که با آرتروز و دیسک کمر همراه است به طوری که بیش از 85 درصد کمردردها از این نوع و نوع دیگر کمردردها بسیار نادر است و کمتر مشاهده می‌شود. البته تمام افراد سعی کنند عضلات شکم خود را قوی کنند و از برداشتن اجسام سنگین پرهیز کرده و به شیوه‌ای صحیح اقدام به برداشتن اجسام کنند تا به این بیماری شایع مبتلا نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها