وزیر ارشاد خبر داد:

رشد 9 برابری انتشار کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنا داریم شورای فرهنگ عمومی را فعال کنیم تا در جهت ارتقای فرهنگ عمومی حرکت کنیم.
کد خبر: ۵۸۹۴۵۷
اولویت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی جنتی در پایان نخستین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ماهواره ها و اینترنت بر روی فرهنگ عمومی اثرگذارند بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که این فرهنگ را ارتقا دهیم و این از اولویت‌های ماست.

وی اضافه کرد: عدالت در فرهنگ و هنر اولویت دیگر ماست و باید فرصت برابر را برای اهالی  فرهنگ  و هنر ایجاد کنیم حتی کسانی که در نقاط دور افتاده و مرزی ساکن هستند.

جنتی همچنین گفت: ‌بنا داریم درباره نحوه ممیزی  تجدید نظر کنیم زیرا بسیاری از نهادهای فعال داریم که اگر قرار است کتابی مربوط به حوزه آنها ممیزی شود به همین نهادها ارجاع  دهیم تاممیزی کنند.

وزیر ارشاد افزود: در بحث نشر نیز ناشرانی که خود اهل نظر هستند می توانند بررسی ها را انجام دهند و مجوز صادر کنند تا سرعت به پاسخگویی در حوزه کتاب های در حال نشر افزایش یابد.

جنتی در پاسخ به پرسشی درباره تسهیلات و مسکن خبرنگاران گفت: درحوزه مسکن خبرنگاران نمی توانم قولی دهم اما باید به سمتی برویم که در نحوه یارانه مطبوعات تغییر ایجاد کنیم و یارانه ها و تسهیلات به زیرساخت ها تعلق گیرد و در جهت رفاه خبرنگاران باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم گیری درباره مدیران زیرمجموعه گفت: تاکنون برای مدیران زیرمجموعه به تصمیم نرسیدم.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضع خانه سینما افزود:‌ خانه سینما جایگاهی برای سینما گران است و باید به سمتی برویم که خانه سینما را بازگشایی کنیم که برای سینماگران مورد استفاده باشد البته مجموعه ای از اختلافات میان سینماگران وجود دارد که باید در جهت حل و فصل این اختلافات و محور قراردادن قانون حرکت کنیم تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد بازگشایی خانه سینما باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها