مرکز آمار ایران اعلام کرد

نرخ تورم تیرماه ۳۳.۹ درصد

مرکز آمار ایران، نرخ تورم تیرماه سال جاری را ۳۳.۹درصد اعلام کرد.شاخص کل در ماه یاد شده ۱۶۵.۲ اعلام شده که نسبت به ماه قبل ۲.۳درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۸۵۷۴۶
نرخ تورم تیرماه ۳۳.۹ درصد

شاخص گروه عمده خوراکی ها و آشامیدنی ها در این ماه به رقم ۲۰۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها،نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۱.۵ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم ۱۲ماهه این گروه ۵۱.۲درصد است.

شاخص گروه عمده خوراکی ها آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۳.۴درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در ۱۲ ماه منتهی به تیرماه ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۲.۷درصد است که نسبت به تورم ۱۲ماهه منتهی به خرداد ماه امسال ۵۱.۹درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات

شاخص گروه « کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در تیرماه امسال به رقم ۱۵۱.۲درصد رسید که ۲.۴درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشت.

میزان افزایش شاخص گروه غیر خوراکی ها و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۳.۳ درصد بوده است و نرخ تورم 12 ماهه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۲۷.۱ درصد است که نسبت به تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری ۲۵.۸درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم خرداد ماه امسال ۳۲.۶ درصد بود.

مرکز آمار ایران با اعلام نرخ تورم تیرماه امسال،بیشترین افزایش قیمت را در گروه خوراکی ها،در زیر گروه سبزیجات با ۹۴.۱درصد نسبت به تیرماه سال ۱۳۹۱ اعلام کرد.

در گروه خوراکی ها پس از افزایش قیمت سبزیجات، زیر گروههای چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و آب میوه با ۸۰.۲ درصد و همچنین میوه و خشکبار با ۷۱.۵درصد نسبت به تیرماه سال ۱۳۹۱ بیشترین افزایش قیمت را در گروه خوراکی ها داشته اند.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت دخانیات در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۰۱.۴درصد افزایش داشته است.

این گزارش می افزاید: شاخص کل بدون مسکن در تیرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۴۵.۵درصد افزایش داشته و این افزایش در گروه کالاها ۵۰.۶درصد و گروه خدمات ۲۶.۲درصد بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است: شاخص کل قیمت شهری بر اساس سال پایه ۱۳۹۰ در تیرماه سال جاری ۳۳.۹درصد است که نسب به ماه مشابه سال گذشته(۲۵.۵درصد) ۸.۴درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم اعلام شده برای مناطق شهری کشور براساس سال پایه ۱۳۹۰ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها