در دوازدهمین همایش عمری با قرآن انجام می شود

تجلیل از غلامعلی حداد عادل به عنوان پژوهشگر قرآنی

وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه طرح فراگیری قرآنی قرآن، کتاب زندگی:

بیشترین مشکلات بشر ناشی از دوری از اخلاق است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل به مباحث طرح شده در سوره حجرات را عامل با اخلاق شدن جامعه عنوان کرد و گفت: امروز بیشترین مشکلات بشر ناشی از دوری از اخلاق است.
کد خبر: ۵۸۵۰۶۸
بیشترین مشکلات بشر ناشی از دوری از اخلاق است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی در آیین اختتامیه «طرح فراگیری قرآنی قرآن، کتاب زندگی» که در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: قرآن کتاب زندگی است و رادیو قرآن 30 سال است که معارف قرآنی را در این رسانه گسترش می دهد.

وی افزود: رادیو قرآن با اجرای این طرح شور و نشاط را در کشور ایجاد می کند و هر ساله دل های عاشقان را معطوف به سوره ای از سوره های قرآن می کند که در این دوره چهار میلیون مخاطب داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد:سوره حجرات امسال محور این طرح قرار گرفت که مباحثی مانند رابطه مسلمانان با پیامبر اکرم (ص) دوری از تمسخر و غیبت، دوری از گذاشتن القاب بد به مومنان، تقوا، اصلاح رابطه بین مردم، پرهیز از عیب جویی و... تاکید شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر جامعه به مضامین این سوره عمل کند، قطعا جامعه ای اخلاقی پدید می آید.

حسینی با اشاره به برپایی باشکوه روز جهانی قدس  و حضور گسترده ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در گرامیداشت این روز، گفت: امروز سردمداران کشورهای جهان اسلام به صهیونیست ها و مستکبران تکیه دادند، در حالی که در آیه 103 سوره هود صراحتا اشاره شده است که گرایش و تکیه به مستکبران و ظالمان گناه بسیار بزرگی است.

در ادامه این مراسم مدیر رادیو قرآن اعلام کرد که امسال نزدیک به چهار میلیون نفر مخاطب طرح قرآنی «قرآن کتاب زندگی» بودند که به مدت ۴۰ روز با محوریت سوره حجرات در کشور اجرا شد.



«محمدحسین محمدزاده» اظهار داشت: طرح فرآگیر قرآن با عناوینی از جمله «قرآن، کتاب زندگی» از سال ۱۳۸۰ آغاز شد.

به گفته وی، این طرح درسال ۹۲ به مدت ۴۰ روز از اول تابستان با محوریت سوره مبارکه «حجرات» اجرا شد که این سوره با داشتن ۱۸ آیه سرشار از نکات اخلاقی است.

مدیر رادیو قرآن یادآور شد: دو برنامه «رسم زندگی» و «کتاب زندگی» رادیو قرآن در دو نوبت صبح و عصر هر روز به آموزش و تفسیر این سوره می پرداخت.

در ادامه این مراسم بخشی از پیام آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی در تقدیر از برگزار کنندگان این طرح قرآنی قرائت شد.

در بخش پایانی این مراسم نیز با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان بخش‌های مختلف این طرح قرآنی تقدیر و جوایزی نیز به آنها اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها