چهار پسر شرور که کلکسیونی از جرایم خشن را در پرونده خود داشتند، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۳۱۶۳
دستگیری 4 شرور با کلکسیونی از جرایم خشن

در پی تماس تعدادی از شهروندان با تلفن 110 و اعلام اخبار و اطلاعاتی مبنی بر تردد مشکوک برخی افراد به منزل شخص سابقه داری واقع در خیابان هلال احمر و احتمال ارتکاب جرایم مختلف از جمله «سرقت» و «خرید و فروش اموال مسروقه» در این محل، موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و جهت بررسی در دستور کار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی کارآگاهان حکایت از آن داشت که دو برادر به نام های «ابراهیم» (24 ساله) و «علی» (23 ساله) که هر دو از مجرمان پلیس آگاهی بویژه در زمینه سرقت و تحصیل اموال مسروقه هستند، به همراه فرد دیگری به نام «فیض الله . خ» (29 ساله) با تردد در منزل مجردی فردی به نام «صادق . الف» که به مصرف موادمخدر اعتیاد دارد، این مکان را به محلی برای تردد خود و نگهداری اموال مسروقه تبدیل کرده اند.

تشکیل گروه سارقان زورگیر و کیف قاپ

تحقیقات پلیسی جهت شناسایی جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار پایگاه هشتم آگاهی قرار داشت تا اینکه با بررسی سرقت های مشابه انجام شده به شیوه زورگیری، گردنبندقاپی و کیف قاپی و انجام چهره نگاری از شکات و مالباختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که تعدادی از این سرقت ها بویژه در مناطق مرکزی سطح شهر تهران توسط این چهار نفر (ابراهیم، علی، فیض الله و صادق) صورت گرفته که با تشکیل گروهی از سارقان و با استفاده از انواع سلاح سرد و افشانه و شوکر، اقدام به زورگیری از شهروندان در مناطق مختلف سطح شهر بویژه در محدوده مناطق میدان رازی، قزوین، منیریه، خیابان هلال احمر، خیابان امام خمینی (ره) کرده اند.

با شناسایی مالباختگان و با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار، تعدادی از مالباختگان صراحتا متهمان را به عنوان سارق اموال خود از قبیل گردنبند طلا، کیف دستی، گوشی تلفن همراه و... مورد شناسایی قرار دادند.

همچنین در بررسی برخی اظهارات مالباختگان مشخص شد که متهمان در تعدادی از سرقت های خود و در زمان فرار از محل سرقت، در صورت مقاومت از سوی مالباختگان و یا حضور شهروندان در برابرشان با تهدید و نمایش شمشیر و قمه اقدام به قدرت نمایی کرده تا بدین شیوه و شگرد اقدام به سرقت و فرار از محل کنند.

دستگیری هر چهار متهم در داخل مخفیگاه

با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از مخفیگاه و محل تردد متهمان که نشان از ارتکاب دیگر جرایم از سوی آنها بویژه در زمینه مصرف و نگهداری مواد مخدر در این مکان داشت، هماهنگی های لازم قضایی با قاضی ذکی پور، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران، انجام و کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی اقدام به دستگیری هر چهار متهم در مخفیگاهشان کرده و در بازرسی از محل دستگیری آنها، علاوه بر کشف انواع سلاح سرد موفق به کشف دو دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت شدند.

زورگیری و کیف قاپی با انواع موتورسیکلت های مسروقه

با انتقال متهمان به پایگاه هشتم آگاهی و شناسایی متهمان از سوی شکات و مالباختگان، هر چهار متهم به دهها فقره «زورگیری» و «کیف قاپی» در مناطق مختلف سطح تهران بویژه در مناطق مرکزی شهر تهران و با استفاده از موتورسیکلت های مسروقه اعتراف کردند.

برابر اعترافات متهمان، این افراد با سرقت انواع موتورسیکلت بویژه از نوع «طرح هوندا 125» و «آپاچی» اقدام به ارتکاب جرایم و سرقت های مختلف بویژه «زورگیری» و «کیف قاپی» کرده و پس از انجام چندین فقره سرقت، موتورسیکلت های مسروقه را در مکان های خلوت رها و مجددا با سرقت دوباره ی موتورسیکلت اقدام به ارتکاب انواع سرقت و همچنین جرایم مرتبط با موادمخدر می کردند.

سرهنگ کارآگاه میرزکی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت:«با توجه به اعترافات صریح متهمان به ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت و زورگیری (به شیوه گروهی)، شناسایی متهمان از سوی تعدادی از مالباختگان، کشف انواع سلاح سرد از مخفیگاه متهمان و همچنین سوابق متعدد آنها در ارتکاب جرایم مختلف و احتمال افزایش جرایم و تعداد شکات و مالباختگان، دستور انتشار تصاویر بدون پوشش هر چهار متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات، مالباختگان و شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود و همچنین ارائه اخبار و اطلاعات در خصوص ارتکاب جرایم مختلف توسط متهمان، به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر - انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
۰
۰
مرحبا به شجاعت ماموران اگاهی كه واقعا خوب حریف این اشرار میشن احترام منو بر میانگیزه قدرتشون
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
۰
۰
انگلهای آدم نمایی مانند این چار جنایتكار باید اعدام گردند تا جامعه از شر این اراذل واوباش وحشی خلاص گردد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
۰
۰
حیف خاك این اراذل اوباش میرن زیرش و اونجا را هم آلوده میكنند
باقر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
۰
۰
فقط اعدام

نیازمندی ها