دکتر توکل:به یک صندلی معمولی نمی گویند کرسی

با قالیچه دادن به همین پست های نمایشی در کشتی می رسیم

انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی

اسماعیل پور و قاسمی با یک باخت قهرمان شدند

مسعود اسماعیل پور و کمیل قاسمی با یک باخت قهرمان اوزان60 و 120 کیلوگرم مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد دست یافتند.
کد خبر: ۵۷۲۸۵۲
اسماعیل پور و قاسمی با یک باخت قهرمان شدند


در فینال وزن 120 کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد کمیل قاسمی برای بار دوم محمرضا آذرشکیب را شکست داد و قهرمان این وزن شد.

در سایر اوزان هم مسعود اسماعیل پور در 60 کیلوگرم و عزت الله اکبری در 74 کیلوگرم به مقام قهرمانی رسیدند. همچنین در وزن 84 کیلوگرم احسان لشگری در حالی مبارزه دوم خود با اسماعیل نجاتیان را برگزار نکرد که در دور مقدماتی یک بار او را برده بود. در واقع لشگری تنها کشتی گیر بدون باخت این وزن بود اما به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده مبارزه آخر خود را برگزار نکرد تا در جدول اسماعیل نجاتیان به عنوان فرد برتر 84 کیلوگرم معرفی شود.

گزارش کشتی دوم آذرشکیب و قاسمی:

در دو دقیقه اول امتیازی رد و بدل نشد تا داوران امتیاز کم کاری را به قاسمی دهند. در این شرایط قاسمی 30 ثانیه فرصت داشت تا امتیاز بگیرد وگرنه یک امتیاز از دست می داد. قاسمی در ثانیه های پایانی به پاهای آذرشکیب رسید اما نتوانست خاک کند. در ادامه آذرشکیب در کنار تشک به پشت قاسمی رفت که داوران پس از بازبینی فیلم یک امتیاز دیگر به آذرشکیب دادند. در حالی که نفر سوم المپیک لندن 2 بر صفر عقب بود، با یک یک خم زیبا آذرشکیب را به پل زد و سه امتیاز گرفت. سه دقیقه اول با حساب 3 بر 2 به سود قاسمی به پایان رسید.

در سه دقیقه دوم آذرشکیب در حالی که 4 بر 2 عقب بود به دلیل مصدومیت به کشتی ادامه نداد تا قهرمانی 120 کیلوگرم نصیب قاسمی شود. کمیل قاسمی در کشتی قبلی هم آذرشکیب را 6 بر 2 برده بود.

البته قاسمی هم مانند مسعود اسماعیل پور با یک باخت قهرمان شد. قاسمی در دورهای مقدماتی به پرویز هادی باخته بود.

رده بندی انفرادی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

60 کیلوگرم: 1- مسعود اسماعیل پور (مازندران) 2- عباس دباغی (مازندران) 3- فرزاد جعفری (البرز) 4- حسن مرادقلی (تهران) 5- سید احمد محمدی (مازندران) 6- مسعود محمودی (تهران)

74 کیلوگرم: 1- عزت‌اله اکبری (مازندران) 2- سید جعفر قاسمی (مازندران) 3- حسن طهماسبی (گلستان) 4- رضا افضلی (کرمانشاه) 5- مصطفی حسین خانی (تهران) 6- سجاد محمدی (قم)

84 کیلوگرم: 1- اسماعیل نجاتیجان (خراسان رضوی) 2- احسان لشگری (قزوین) 3- صابر امامقلی پور (مازندران) 4- میثم مصطفی جوکار (همدان) 5- حسام مقدم (تهران) 6- نادر حامدی پور (فارس)

توضیح اینکه احسان لشگری در دور مقدماتی اسماعیل نجاتیان را شکست داده بود اما در حالی که این دو کشتی گیر به دیدار فینال رسیده بودند پزشکان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه دنده به لشگری اجازه ندادند به مسابقات خود ادامه دهد و از آنجا که مقرر شده بود بین نفرات راه یافته به دیدار فینال سه مسابقه با احتساب مسابقات مقدماتی انجام شود، نجاتیان بعنوان نفر اول این وزن معرفی شد.

120 کیلوگرم: 1- کمیل قاسمی (مازندران) 2- سید محمدرضا آذرشکیب (البرز) 3- فردین معصومی (گیلان) 4- سید ساجد جلالی (مرکزی) 5- خشایار دهستانی (مازندران) 6- جابر صادق زاده (مازندران)

کشتی فرنگی:

74 کیلوگرم: 1- هادی علیزاده پورنیا (قم) 2- محمد سرخه نژاد (خوزستان) 3- امیرحسین مولایی (قم)

84 کیلوگرم: 1- حسین نوری (البرز) 2- داود عابدین زاده (تهران) 3- طالب نعمت پور (لرستان) 4- مهدی محمدی (البرز) 5- مجتبی کریم فر (خوزستان) 6- علی قیطاسی (فارس)

96 کیلوگرم: 1- مهدی علیاری (تهران) 2- سامان نوروزی (مازندران) 3- یحیی جصاص (تهران) 4- پوریا میرزا معصوم زاده (تهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها