عباس​سجادی، مجری- کارشناس برنامه‌های ادبی:

تلویزیون کتاب های ادبی جدید را معرفی کند

بحث‌های مربوط به مقوله سینما و اقتباس ادبی در بخشی از برنامه رادیویی دیباچه که از رادیو کتاب پخش می‌شود، دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۱۵۷۷

به گزارش مهر، برنامه دیباچه هر سه‌‌شنبه از ساعت 17 تا 19 از شبکه رادیویی رادیو کتاب پخش می‌شود که شامل آیتم‌های مختلفی است.

رویکرد برنامه دیباچه، طبق سخنان دست‌اندرکاران و میثم نبی، سردبیر رادیو کتاب بر این است که به سرفصل‌ها و موضوعاتی در حوزه کتاب بپردازد که تا به حال به آنها توجه نشده است. در حال حاضر مسائلی چون ترجمه معکوس یا شیوه‌ها و مهارت‌های مطالعه از بحث‌هایی هستند که در بخش‌های مختلف این برنامه مطرح می‌شوند. این برنامه بخشی به نام گپ دارد که به گفتگو با نویسندگان، مترجمان و ناشران حوزه نشر می‌پردازد و در نظر دارد تا با فعالان نشر در شهرستان‌های کشور نیز ارتباط برقرار کند. یک بخش دیگر این برنامه نیز پوشش نشست‌های ادبی است.

یکی از بخش‌های برنامه رادیویی دیباچه که به صورت زنده پخش می‌شود، درباره سینما و اقتباس ادبی است که با حضور سیدعباس پوریا، کارشناس ارشد سینما و استاد دانشگاه و اجرای میثم نبی به عنوان مجری و کارشناس اجرا خواهد شد. تا به حال درباره مقدمات این بحث در این برنامه صحبت شده و هدف و غایت این برنامه هم رسیدن به پاسخ این سئوال است که چرا در سینمای کشورمان، اقتباس ادبی تا این حد ضعیف است؟

برنامه دیباچه از ساعت 17 تا 19 هر سه‌شنبه پخش از شبکه رادیویی کتاب پخش خواهد شد و آیتم مربوط به سینما و اقتباس ادبی آن هم از ساعت 17:30 تا 18 روی آنتن خواهد رفت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها