مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد

افتتاح ۲۵۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌ شرقی در ایام دهه فجر

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های استان مرکزی:

همه روزه شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ هستیم

رییس‌جمهور گفت: دشمنان و بدخواهان ملت ایران با اعمال فشارهای گوناگون به دنبال آن بودند تا رشد و تولید در کشور به طور کامل متوقف شود، اما اکنون همه روزه شاهد افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ هستیم که خادمان ملت، حتی فرصت حضور در مراسم افتتاح همه آنها را ندارند و بعضاً پیش می‌آید که بنده برای افتتاح تعدادی پروژه به استان می‌روم و معاون اول و وزرا نیز همزمان به استان‌های دیگر می‌روند و همه اینها در حالی است که در جهان رکود حاکم است.
کد خبر: ۵۶۹۶۰۴
همه روزه شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ هستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان مرکزی، با تأکید بر اینکه وظیفه داریم به عمران و آبادانی جامعه همت بگماریم، گفت: سعادت یک جامعه در گرو پیشرفت و عالم و با معرفت شدن آن جامعه و نیازمند حضور و عزم همگانی برای ساختن کشور است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در عصر کنونی دو تجربه تلخ پیش روی بشریت قرار دارد، افزود: مارکسیست و سرمایه‌داری دو تجربه تلخ مدیریت جامعه بودند که هر دو ناشی از تسلط یافتن و راهبری یک گروه اقلیت بر جامعه بود.

وی با بیان اینکه پیشرفت واقعی زمانی حاصل می‌شود که همه مردم، با برخورداری از احساس عزت و کرامت در ساختن کشور حضور مؤثر داشته و نسبت به کشور و جامعه خود و پیشرفت آن احساس مالکیت و شراکت داشته باشند، اظهار داشت: هم کمونیسم و هم سرمایه‌داری در واقع تسلط یک گروه و اقلیت در جامعه بودند با این تفاوت که سرمایه‌داری اقلیت نسبتاً بزرگتری برای حاکمیت در جامعه برمی‌گزیند، اما مثل کمونیسم، تمام شئون جامعه و مردم را در اختیار خود می‌گیرد و عموم مردم را کارگر خود می‌داند و فقط اندکی بیشتر از کمونیسم به کارگران خود می‌رسد تا این کارگران بیشتر و بهتر کار کنند.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به سعادت اجتماعی جز با مشارکت همگانی محال است، تصریح کرد: استقرار عدالت، نقطه آغاز سعادت بشر است که خود عدالت نیازمند قیام عمومی است چرا که خداوند خود فرموده است، پیامبران و کتب را ارسال کرده است تا مردم برای استقرار عدالت، قیام کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر پیشرفت پایدار، مؤثر و سعادت‌آفرین می‌خواهیم باید توده‌های مردم برای تحقق آن حرکت کنند، گفت: هنر حکومت بازکردن راه برای مردم و پشتیبانی کردن از آنان است چرا که این مردم هستند که فرهنگ، سیاست و سایر شئون اجتماعی و حکومتی خود و جامعه‌شان را حفظ کرده و تعالی می‌بخشند، اگر نه چنانچه اقلیت در جامعه حکومت کند، به راحتی، فریب خورده و تسلیم شیطان می‌شوند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: اگر همه مردم جهان و یا مثلاً همه 76 میلیون نفر جمعیت ایران با فصل مشترک مطالبات فطری و آسمانی خود بر روی امری تفاهم کنند، هرگز انحراف یا خطایی به آن موضوع راه نخواهد یافت چرا که فقط ندای آسمانی است که می‌تواند همه مردم را در یک موضوع خاص متفق‌القول به تفاهم برساند.

وی اظهار داشت: باید مردم را قوی، توانا و عالم کرد و فرصت شکوفایی استعدادهای آنان را فراهم نمود تا بتوانند در اداره جامعه و پیشرفت کشور خود مشارکت کنند، اگر نه یک فرد فقیر و درمانده و ناتوان، هرگز نمی‌تواند در پیشرفت جامعه خود نقش مؤثر، مفید و سازنده‌ای ایفا کند و هنر مدیریت و حکومت قوی و توانا، همین است که به توانمند کردن مردم همت بگمارد و زمینه رشد توده‌ها را فراهم کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه حکومت موفق حکومتی است که تک تک افراد ملتش قوی شده و به لحاظ سیاسی، فرهنگی، فهم اجتماعی و علمی و اقتصادی، رشد یافته باشند، تصریح کرد: ما می‌خواهیم الگوی جدید به جهان ارائه دهیم و باید مراقب باشیم که در تکمیل این الگو در دامان اندیشه‌های مارکسیستی و سرمایه‌داری نیفتیم.

 احمدی‌نژاد تأکید کرد: همه باید مراقب باشند؛ دولت‌های نهم و دهم تلاش زیادی کردند تا بدنه اجتماعی مردم، رشد یافته و بالنده شوند و بتوانند روی پای خود بایستند؛ اما این کافی نیست و همه باید برای این منظور تلاش کنند. چرا که اگر همه مردم توانمند شده و روی پای خودشان بایستند، آن وقت کشور با سرعت نور پیشرفت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته دشمنان، سنگ‌اندازی‌هایی کرده و برسر راه ملت مانع‌تراشی می‌کنند که در وقت خود درباره آنها سخن خواهیم گفت: چرا که اگر امروز در این باره سخنی بگوییم، این دشمن است که از آن سوء استفاده خواهد کرد؛ به وقتش گفته خواهد شد که دشمنان در 1.5 سال گذشته چه کردند و خادمان ملت در برابر آنها چه کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان سنگی بر سر راه ملت انداختند، گفت: ملت ایران ملت بزرگی است و همان ملتی است که انقلاب بزرگ اسلامی را به رهبری مردی آسمانی پایه گذاشت و همه تاریخ و فرهنگ غرورآفرین خود را حفظ کرده است و به فضل الهی این ملت از این موانع عبور خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران همان ملتی است که وقتی امام راحل پرچم عدالت‌خواهی، برافراشت، 220 هزار شهید، به پای این هدف قربانی کرد و ملتی محترم، عدالت‌خواه و خداخواه است که هیچ‌کس نمی‌تواند او را در راه رسیدن به اهدافش متوقف کند.

رییس‌جمهور اظهار داشت: بنده تعجب می‌کنم که برخی در بعضی از رفتارهای جزئی مردم تحکم به خرج می‌دهند، باید به این ملت احترام گذاشت، چرا که ملت بزرگی است و اگر چه ممکن است بعضی دنیاپرستان در کوتاه مدت فریب دشمن را بخورند و جولانی بدهند، اما آینده درخشان متعلق به ملت ایران است.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح چند پروژه بزرگ در سفر خود به استان مرکزی گفت: امروز بخش زیادی از مدیریت زمین از فضا انجام می‌شود و حتی برای شناسایی اعماق زمین و اقیانوس‌ها از ماهواره‌های فضایی استفاده می‌شود و اگر ملتی بخواهد جایگاه شایسته‌ای در جهان امروز داشته باشد، باید در فضا حضور داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه کشورمان و دانشمندان جوان ایران ظرفیت‌های زیادی برای فعالیت‌های فضایی داشته و حرکت ما در این عرصه بسیار پرشتاب است، اضافه کرد: امروز بسیاری از دانشگاه‌های ما ماهواره، ماهواره‌بر، ایستگاه‌های هدایت و رابط فضایی می‌سازند و در این سفر شاهد افتتاح یکی از بخش‌های مهم کنترل فعالیت‌های فضایی، یعنی مرکز رصد و مراقبت فضایی بودیم.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه در همین لحظه تعداد زیادی ماهواره بر فراز ایران در پرواز هستند، اظهار داشت: مرکز مراقبت فضایی که امروز افتتاح شد، هر جرمی تا اندازه 25 سانتیمتر در 25 سانتیمتر را تا ارتفاع 40 هزار کیلومتری از سطح زمین و در شعاع 4 هزار کیلومتر ردیابی کرده و همه فعالیت‌ها و ارتباطات آنها را رصد می‌کند که این کار بسیار مهمی است و فقط چند کشور محدود از چنین امکانی برخوردار هستند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: متخصصان جوان کشورمان با تکیه بر دانش و توان بومی، این دستاوردها را حاصل کردند و نرم‌افزارها و برنامه‌های آن را نیز خودشان تهیه کردند و مراحل بعدی این دستاوردها از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌تری استفاده می‌کند که هم دستاورد امروز و هم دستاوردهای آینده به لحاظ امنیت و مدیریت عمومی کشور نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به افتتاح کارخانه تولید الیاف در سفر امروز خود به استان مرکزی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 60 میلیون تن تولیدات پتروشیمی در کشور داریم که فقط 60 درصد آن در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر بتوانیم همه این 60 میلیون تن را در داخل کشور صرف تولید محصولات نهایی کنیم یقیناً علاوه بر حذف بیکاری، ثروت و درآمد زیادی نیز نصیب کشور خواهد شد.

رییس‌جمهور همچنین افتتاح یک طرح و رونمایی از چند محصول جدید پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی شازند را مورد اشاره قرار داد و گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند، بخش قابل توجهی از نفت تولیدی کشور را به جای خام‌فروشی تبدیل به کالا کرده و ارزش افزوده قابل توجهی از این منظر نصیب کشور کند و خدا را شاکریم که این صنعت در کشورمان به سرعت در حال پیشرفت است.

دکتر احمدی‌نژاد به بازدید خود از رآکتور 40 مگاواتی آب سنگین اراک نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رادیو داروها، امروز نقش مهمی در درمان بیماری‌ها ایفا می‌کنند و در کشورمان هرساله حداقل 800 هزار نفر از این داروها استفاده می‌کنند و این رآکتور پس از راه‌اندازی می‌تواند در کوتاه مدت تمام نیازهای کشور به رادیو داروها را تأمین کرده و در بلندمدت برای صادرات نیز محصول تولید کند؛ اما نکته مهم دیگر در این زمینه آن است که تمام مراحل طراحی و ساخت این رآکتور توسط دانشمندان ایرانی انجام شده و ان‌شاء‌الله تا پایان سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

پیش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد، استاندار استان مرکزی، با بیان اینکه برخی‌ها بی‌انصافی می‌کنند و می‌گویند که پول‌های حاصل از افزایش قیمت نفت در کشور صرف چه شده است، تصریح کرد: در طول مدت مسئولیت بنده، فقط در استان مرکزی 16.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته و 750 میلیارد تومان برای 4700 طرح و پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی صرف شده که نتیجه آن افزایش تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز از 50 روستا به 670 روستا و آسفالت بیش از 70 درصد جاده‌های روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال 90 سقف صادرات، استان مرکزی، 75 میلیون دلار بود، گفت: در طول سال 91 این رقم به یک میلیارد و 200 میلیون دلار افزایش یافت و در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی، ضمن افزایش تولیدات باغی و زراعی تولید مازاد گوشت سفید استان از 35 هزار تن به 50 هزار تن و گوشت قرمز استان از 47 هزار تن به 54 هزار تن افزایش یافته است. همچنین در استان 137 هزار 900 شغل ایجاد شده که باعث تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در استان شده است و اینها همه حاصل حرکت طوفانی دولت برای آبادانی و سازندگی کشور بوده است.

همچنین رستم قاسمی وزیر نفت نیز در سخنانی گفت: چند روز قبل بنده با آقای آقازاده دیداری داشتم که وزیر نفت دوران جنگ بود و می‌گفت، اگر چه در آن دوران بمباران و تحریم داشتیم، اما کشتی‌ها برای خرید نفت ایران صف کشیده بودند و برای دریافت پول آن نیز هیچ مشکلی نداشته‌ایم که امروز شرایط با آن دوران بسیار متفاوت است و اگر بنده وزیر کابینه نبودم دقیق‌تر توضیح می‌دادم که اداره تولید و فروش نفت در شرایط پیش‌آمده اخیر چقدر کار سختی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها