خانزاده مدافع 21 ساله تیم ملی:

تخریب نشویم ما هم در این فوتبال رشد می کنیم

فعلا فکر و ذکرم معطوف تیم ملی است، اما این را هم بگویم که خودم قلبا دوست دارم در پرسپولیس بمانم.
کد خبر: ۵۶۷۴۵۷
تخریب نشویم ما هم در این فوتبال رشد می کنیم

در فصل پر فراز و نشیبی که پرسپولیس پشت سر گذاشت محمدرضا خانزاده، مدافع جوان این تیم هم ثبات مشخصی در خط دفاعی نداشت، روزهایی که مانوئل ژوزه روی نیمکت این تیم می‌نشست چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت، در مقطعی دچار آسیب‌دیدگی شد و از تمرینات دور بود و بعد از آن با آمدن گل محمدی در هفته‌های پایانی لیگ، با توجه به مصدومیت و محرومیت‌هایی که برای سایر مدافعان پیش آمد تا حدی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد، اما با پایان مسابقه‌های فصل جاری در فهرست جدید کارلوس کرش برای بازی‌های باقیمانده تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی برزیل قرار گرفت تا شانس خود را برای حضور در فهرست نهایی بیازماید. انتخابی که البته همچون قرار گرفتن نام محمد نصرتی و هاشم بیگ‌زاده بین مدافعانی که کرش برگزیده بود انتقادهایی را به دنبال داشت.

مدافع بیست و یک ساله پرسپولیس امروز جوان‌ترین بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی است و این موقعیت را فرصتی برای تجربه‌اندوزی و نشان دادن توانایی‌هایش می‌داند که امیدوار است با قرار گرفتن در فهرست نهایی کارلوس کرش محقق شود. با خانزاده علاوه بر شرایط تیم ملی، درباره پرسپولیس و علت ناکامی‌اش در لیگ دوازدهم، آینده وی و مسائل دیگر فوتبالی گفت‌وگو کردیم که در پی می‌آید.

شاید بهتر باشد از پرسپولیس شروع کنیم، از فصلی که با ناکامی شروع شد و با شکست برابر سپاهان در فینال جام حذفی پایان تلخی را برای هواداران پرسپولیس رقم زد، تیم شما برای رسیدن به موفقیت چه چیزی را کم داشت؟

من عضو کوچکی از پرسپولیس هستم که درست نیست بخواهم درباره کمبودها حرف بزنم، اما آنچه ما می‌دیدیم این بود که تیم ما واقعا از نظر بازیکن بهترین‌های لیگ را به خدمت گرفت، ملی پوشان زیادی که حتی قرار گرفتن در میدان را برای بعضی بازیکنان سخت کرده بود، اما کادر فنی که لیگ را با پرسپولیس شروع کرد نتوانست با بازیکنان ارتباط لازم را برقرار کند و متاسفانه نیم فصل برای ما از دست رفت و در نیم فصل دوم با وجود آن که بهتر بودیم، اما نتوانستیم آن عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

منظورت از بعضی بازیکنانی که فرصت بازی پیدا نمی‌کردند احتمالا خانزاده هم هست، این طور نبود؟

بله این یک واقعیت بود، من و امثال من کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی داشتیم، از اول هم این را می‌دانستم. بنابراین برای رقابت آماده بودم و نگران نیمکت‌نشینی نبودم، برای من، مهم موفقیت تیم بوده و هست که متاسفانه آن هم به دست نیامد و همین همه ما را ناراحت کرد.

همه تقصیرها را متوجه ژوزه می‌دانید، تیمی که گل محمدی به فینال جام حذفی رساند چرا در آن بازی حساس پر اشتباه بود؟

من شخص خاصی را مقصر معرفی نمی‌کنم، هر کدام ما به اندازه خودمان سهم داشتیم، وقتی آقا یحیی آمد تیم از نظر روحی بهتر شد، نتایج هم بهتر بود، این را آمار بخوبی نشان می‌دهد، اما به هر حال ضربات پنالتی کار ما را خراب کرد وگرنه الان همه از پرسپولیس به خوبی یاد می‌کردند و گل‌محمدی و بازیکنان هم بهترین می‌شدند. این ذات فوتبال ماست.

با این باخت اوضاع کادر فنی به هم ریخت، گل‌محمدی استعفا داد، دوباره سردرگمی برای انتخاب سرمربی و بی‌ثباتی، این موضوع هم می‌تواند در ناکامی چند سال اخیر پرسپولیس دخیل باشد؟

حتما تاثیر دارد. حالا که پرسپولیس به قول منتقدان ناکام بوده، اما در تیم‌های باشگاهی ایران گاهی هم دیده می‌شود که به ترکیب تیم قهرمان دست می‌زنند، مربی را عوض می‌کنند، شالوده اصلی تیم قهرمان را با جا به جایی‌های زیاد به هم می‌ریزند. به نظرم همین کارها باعث شده تا در این سال‌ها هیچ تیمی نتواند پشت سر هم موفق باشد، فقط سپاهان تا حدی استثنا بوده که کمتر دست به تغییر زده است.

حالا آینده پرسپولیس را با علی دایی چگونه می‌بینی؟

آقای دایی اسطوره باشگاه پرسپولیس است و به‌طور طبیعی، بازگشت او انرژی تازه را به کل مجموعه تیم تزریق می‌کند. من هم از این بابت خوشحالم و امیدوارم اگر این توفیق را داشتم که زیر نظر ایشان کار کنم، حرکت روبه رشد خود را تسریع بخشم.

خودت چه تصمیمی برای فصل بعد داری؟

فعلا فکر و ذکرم معطوف تیم ملی است، اما این را هم بگویم که خودم قلبا دوست دارم در پرسپولیس بمانم.

از تیم ملی صحبت شد. حضور شما، نصرتی و بیگ‌زاده در فهرست کرش انتقادهایی را به دنبال داشت، چقدر این انتقادها را وارد و منصفانه می‌دانی؟

راستش من فقط در مورد خودم حرف می‌زنم. فکر می‌کنم علت بعضی از این انتقادها نتایجی بود که پرسپولیس گرفت، به هر حال عملکرد بازیکن در تیم ملی با کارنامه تیمش هم سنجیده می‌شود، اما شاید آقای کرش با همه تجربه‌ای که دارد به این نتیجه رسیده که من هم می‌توانم کمک کنم. از رسانه‌ها و کارشناسان می‌خواهم به جای تخریب، به بازیکنان جوان‌تر اعتماد به نفس و روحیه بدهند، ما اول راه هستیم و به کمک‌ها و انتقادهای سازنده نیاز داریم. به‌طور طبیعی بدون ایراد نیستم، اما می‌توانم بهتر از این هم کار کنم و برای رسیدن به این هدف فرصت می‌خواهم...

تیم ملی 3 بازی حساس با قطر، لبنان و کره جنوبی دارد، فکر می‌کنی تیم ما بتواند به جام جهانی برود؟

من فکر می‌کنم بازی با قطر برای ما حساس و سرنوشت‌ساز است چون علاوه بر امتیاز به ما روحیه می‌دهد. در یک ماه پیش رو هر کس که در تیم ملی است به هر ترتیب باید کمک کند، ما که امیدوارانه پیش می‌رویم، اگر قطر را ببریم شانس ما برای رسیدن به جام جهانی بالا می‌رود.

سارا احمدیان / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها